Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:04:24 GMT

تامین آب آشامیدنی ۶ شهر خوزستان به حالت عادی بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۳۳۹

تامین آب آشامیدنی ۶ شهر خوزستان به حالت عادی بازگشت

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن سعادت فر روز سه شنبه  افزود: در پی گزارش فوری شکستگی کانال اصلی پای پل حد فاصل کیلومتر ۱۰۴ این کانال، عملیات ترمیم و بازسازی آن با بسیج کلیه امکانات آغاز شد.

وی بر ضرورت تامین مستمر آب شهرها و روستاهای پائین دست تاکید کرد و گفت: در این عملیات ضربتی چهار دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر، ۹ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه تراک میکسر(کامیون مخلوط کن بتن) و یک دستگاه تانکر آب رسان و سه دستگاه کمر شکن بکار گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم عملیات خاکبرداری، شفته ریزی و بتن ریزی در محل های ترمیم شده را بیش از ۹۰۰ مترمکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم امکان قطع طولانی مدت آب، کار بتن ریزی و لاینینگ با استفاده از مواد افزودنی زودگیر انجام شد.

سعادت فر شرایط انتقال آب به ایستگاه پمپاژ ام الدبس را پس از حدود ۱۵ ساعت تلاش شبانه روزی، عادی توصیف کرد و افزود: عملیات تعمیر با هماهنگی ۲ معاونت شبکه های آبیاری،  زهکشی و آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان، صبح امروز  پایان یافت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: ایستگاه پمپاژ ام الدبس در دشت آزادگان بخش مهمی از طرح آبرسانی غدیر است که با هدف تامین آب آشامیدنی کلان شهر اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، دارخوین و شادگان و تمامی روستاهای مسیر آن در حال بهره برداری است.

وی افزود: کانال اصلی پای پل به طول ۱۰۷ کیلومتر وظیفه انتقال آب از سد تنظیمی انحرافی کرخه به دشت های پای پل و نیز تامین آب ایستگاه پمپاژ ام الدبس را به عهده دارد.

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی را برعهده دارد.

برچسب‌ها دزفول آبیاری خوزستان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول آبیاری خوزستان دزفول آبیاری خوزستان وزارت نیرو شبکه های آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدعباس مینایی روز شنبه در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید نیز عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در آینده در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان مواجه شویم شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرایند رسوب برداری را آغاز کرد.
مدیر امور منابع آب مغان گف: همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و همچنین عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ سه، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار مترمکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایتمندی بهره برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.
مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان از کشاورزان خواست در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.
وی افزود: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت نماییم.
مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی گفت: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد