Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:34:56 GMT

۲ خط بازیافت در سایت زباله لاکان رشت راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۴۶۱

۲ خط بازیافت در سایت زباله لاکان رشت راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نشست مجمع نمایندگان گیلان و موضوعات مطرح شده در آن، اظهار کرد: مدیریت پسماند، تأمین آب شرب ۷۱۱ روستا با هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار، سواحل، تأمین آب کشاورزی و تنظیم بازار از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با بیان اینکه در این جلسه به مسائل حوزه برق و مصرف و تأمین انرژی در بخش صنعت نیز پرداخته شد، گفت: تلاش می‌شود با همکاری و هماهنگی مشکلات مردم استان گیلان مرتفع شود.

استاندار گیلان در ادامه به راه‌اندازی دو خط بازیافت زباله در سایت لاکان اشاره و با بیان اینکه تصفیه شش لیتر بر ثانیه شیرابه نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود، افزود: رفع مشکلات تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان به عنوان منشأ آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود تا مردادماه محقق می‌شود.

عباسی با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای ساماندهی فاضلاب شهر رشت، گفت: احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی برای بسیار حائز اهمیت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت و مجلس برای تحقق مطالبات به حق مردم در کنار یکدیگر هستند، گفت: اعتبارات و مصالح مورد نیاز باقیمانده پروژه‌های آزادراه و راه آهن پیش‌بینی شده تا در سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: برای آغاز عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت-آستارا و استقرار کشتی‌های رورو و کامیون بر از بندر کاسپین به بنادر آستراخان، باکو و آکتائو تلاش‌های زیادی انجام شده است.

کد خبر 5508862

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی سراوان زباله استان گیلان بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی قیام 15 خرداد کرمانشاه امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه آمار کرونا دهه کرامت ویروس کرونا ساختمان متروپل اجتماع سلام فرمانده تغییر ساعت کاری نماهنگ سلام فرمانده اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) بمناسبت هفته زمین پاک در آیین اهدای (کارت شهریار) همیار پسماند در شهر لاهیجان حضور یافت و با دانش‌آموزان فعال در حوزه تفکیک زباله از مبدا گفتگو صمیمی داشت.

 استاندار گیلان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نقش آموزش در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: برگزاری چنین مراسماتی با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، بسیار در مدیریت پسماند و آموزش به دانش آموزان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه خانواده و دانش آموزان باید مسئله تفکیک زباله از مبدا را جدی گرفته و آن را اجرایی کنند، گفت: تفکیک زباله از مبدا یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش تولید زباله و مدیریت پسماند در گیلان است که با تلاش دولت سیزدهم در گیلان و با اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداران، بخشداران و دهیاران در تمامی شهرستان‌های استان، هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در این استان موفق شدند تفکیک زباله از مبدا را آغاز و اجرایی کنند.


نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به  خطرات زیست محیطی در صورت عدم رعایت تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند بیان کرد: باید فرهنگ مدیریت پسماند را در بین دانش آموزان و خانواده‌های ایرانی جا انداخت، زیرا اگر آنان بدانند که انجام چنین کاری چه میزان در کاهش مشکلات زیست محیطی مفید است قطعا به انجام آن روی خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود