Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به‌تازگی به عمان سفر کرده است، بر نقش تاریخی مسقط و تلاش این کشور در حل مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای ایران تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه)، در عمان با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عمان (اونا)، «خلیفه بن علی الحارثی» سرپرست وزارت خارجه عمان در امور دیپلماتیک که امروز با انریکه مورا دیدار کرد، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با او ابتدا از افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در سلطنت عمان در آینده نزدیک خبر داد.

الحارثی در ادامه روابط عمان با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را توسعه‌یافته و روبه‌رشد توصیف کرد و افزود که این کشور از راهبرد شراکت اروپا با کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس استقبال می‌کند و به دنبال تقویت روابط در تمامی زمینه‌هاست.

وی همچنین خبر داد که مذاکراتی میان کشور‌های عضو شورای همکالی خلیج فارس در زمینه تجارت آزاد در جریان است و اتحادیه اروپا قصد دارد همکاری خود را با کشور‌های منطقه در عرصه امنیت دریایی، آموزش و انرژی گسترش دهد.

طبق این گزارش، اما در مقابل انریکه مورد بر «نقش تاریخی» سلطنت عمان و تلاش این کشور در حل بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه پرونده هسته‌ای ایران تأکید کرد.

مذاکرات در وین بین هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس و فرانسه و روسیه و چین و آلمان) به همراه آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام، ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ماه) دچار وقفه شد.

اما «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری پس از سفر انریکه مورا به تهران از ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در آینده نزدیک خبر داد.

بورل در گفتگویی کوتاه با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، سفر «انریکه مورا» به تهران را مثبت ارزیابی کرد و خبر داد که مذاکرات با ایران به‌زودی از سر گرفته می‌شود.

بورل تصریح کرده بود: «پاسخ ایران، پس از آن که انریکه مورا این پیام را منتقل کرد که اوضاع نمی‌تواند به همین شکلی که هست ادامه یابد، به اندازه کافی مثبت بود. این مسائل یک شبه حل نمی‌شود. فرض کنیم مذاکرات متوقف شده و بعد اوضاع حل می‌شود و این یعنی احتمال دستیابی به توافق نهایی وجود دارد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انریکه مورا برجام توافق هسته ای اتحادیه اروپا انریکه مورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی