Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:29:26 GMT

کنکور در سال ۲ بار برگزار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۸۴۴

کنکور در سال ۲ بار برگزار خواهد شد

رجبعلی برزویی معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به سوالات زیر درباره تصویب طرح اصلاح و تکمیل سیاست های سنجش و پذیرش در دانشگاه ها پاسخ داد:

چه تغییرات اساسی در کنکور صورت گرفته است؟

برزویی: بازنگری در ساختار سنجش آموزش عالی کشور صورت گرفته است، دو شاه کلید اصلی در مصوبه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما می‌توانیم در سال دو بار در کنکور شرکت کنیم و هر بار کنکور دو سال اعتبار خواهد داشت و این که معدل کتبی و معدل سوابق تحصیلی در سالهای متمادی از  پایه دوازدهم شروع خواهد شد و در نهایت تا پایه دهم ادامه پیدا خواهد کرد.

سوابق تحصیلی بخشی از پذیرش را بر عهده خواهد گرفت. پذیرش از ۴۰ درصد درسال آینده شروع خواهد شد و به ۶۰ درصد خواهد رسید که به عنوان بخشی از پذیرش خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه شنبه در دیدار با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات مهمترین پایه پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: مردم باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند.

وی خواستار بکارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص جنگ نرم شد و افزود: آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات تنها به زلزله و سیل نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات بسیار اهمیت دارد، گفت: جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور یک راهبرد مهم برای سازمان پدافند غیرعامل باشد.

مطیعی یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل را آگاهی رسانی به جوانان دانست و ابراز کرد: دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران طراحی‌های پیچیده ای دارند که نیاز است هرکس در هر جایگاهی رسالت خود را در مقابله با این تهدیدات عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 6093272

دیگر خبرها

  • ببینید | فرصت چهار روزه پشت کنکوری‌ها برای مشاهده و چک سوابق تحصیلی
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد