Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:00:45 GMT

ورود توده جدید گرد و غبار به کردستان از فردا

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۸۴۶۱

ورود توده جدید گرد و غبار به کردستان از فردا

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: براساس بررسی آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، بارندگی برای استان پیش‌بینی نمی شود.

وی گفت: امروز توده گرد و غبار در هیچ ایستگاه هواشناسی کردستان گزارش نشده اما پیش‌بینی ما ورود توده گرد و غبار رقیق از صبح فردا به استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از بعد از ظهر امروز شرایط برای شکل گیری گرد و غبار روی عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به استان وجود دارد.

گفتنی است؛ بر اساس شاخص‌های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از ۵۰ باشد، هوا پاک، بین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیشتر از ۳۰۱ خطرناک تلقی می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان ورود توده گردوخاک هواشناسی کردستان علی پناهی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در خرمشهر با شاخص ۱۱۱ و در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید اهواز به ترتیب‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
همچنین وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه حفاری و پست برق شماره سه اهواز، بهبهان، حمیدیه، دزفول، شوش، شوشتر، کارون، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.
وضعیت هوای رامشیر و شادگان با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ناسالم دو شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان