Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:12:31 GMT

مشترکان مخزن ذخیره آب را متناسب با نیاز نصب کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۸۹۸۳

مشترکان مخزن ذخیره آب را متناسب با نیاز نصب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، با تشدید گرمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف آب شاهد افت شدید فشار آب، در بسیاری از منازل مسکونی در نقاط مختلف شهرستان هستیم به گونه ای که فشار آب در ساعات پیش از ظهر تا نیمه شب به شدت کاهش یافته و یا به طور کامل آب قطع می شود که این موجب گلایه بسیاری از شهروندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود آب در فیروزآباد به گونه ای است که بسیاری از ساختمان ها بدون وجود پمپ‌های مکش و تانکر آب، قطره‌ای آب ندارند.

با این حال شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده که مردم نباید برای حل کم آبی خود از طریق پمپ‌های غیرمجاز مشکل خود را حل کنند چرا که این اقدام موجب آسیب به شبکه و همچنین افت فشار آب همسایگان آنها می‌شود.

متاسفانه بسیاری از شهروندان هشدارهای نبود آب را جدی نمی‌گیرند و همچنان از آب شهری برای شستشوی خودرو و آبیاری باغچه های منازل خود استفاده می کنند.

در حالی که بارها اعلام شده نصب مخزن و پمپ آب به صورت قانونی ایرادی ندارد چرا که با کاهش مصرف آب در برخی ساعات می توانند ذخیره آبی را برای منازل خود داشته باشند.

علیرضا اکبری در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزآباد، با اشاره به بحران آب در این شهرستان اظهار داشت: کاهش شدید بارندگی در سال گذشته، افزایش بیش از حد دما و در پی آن کاهش تولید برق آبی و همچنین افزایش مصرف آب منجر به افت فشار و یا کمبود آب شده که برای رفع این مشکل، مشترکین با رعایت شرایط فنی و قانونی اقدام به نصب مخزن ذخیره آب در منازل خود کنند.

 مشترکان با به کارگیری مخزن ذخیره آب بین کنتور و پمپ آب، ضمن ذخیره حجم آب، ما را در توزیع عادلانه آب یاری کنند

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد ادامه داد: مشترکین شهرستان فیروزآباد با بکارگیری مخزن ذخیره آب بین کنتور و پمپ آب، ضمن ذخیره حجم مطمئنی از آب شرب جهت استفاده در زمان های پیک مصرف، همکاران ما را در تأمین و توزیع عادلانه آب شرب یاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه نصب مستقیم پمپ توسط مشترک بر روی شبکه توزیع آب شرب ممنوع است ادامه داد: لازم است قبل از پمپ نسبت به نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحد اقدام شود.

اکبری اضافه کرد: نصب پمپ به صورت مستقیم بر روی شبکه توزیع آب (چه قبل از کنتور و چه بعد از آن)، مشکلاتی از جمله اختلال در توزیع آب سایر مشترکین و تضییع حقوق مردم، کارکرد بیشتر شماره‌ انداز کنتور و افزایش آب بهای مصرفی و احتمال تغییر وضع کیفی آب با وجود کوچکترین نشتی را در پی خواهد داشت.

مشترکان با نصب پمپ و مخزن ذخیره آب، مسئله کم آبی را فراموش نکنند

 وی بیان داشت: برای مشترکینی که اقدام به نصب غیرقانونی پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند پس از صدور اخطار کتبی، نسبت به قطع موقت انشعاب و برداشتن پمپ اقدام و در صورت تکرار بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان فیروزآباد در پایان تصریح کرد: نصب پمپ و مخزن ذخیره و وجود آب کافی در تأسیسات آبرسانی منازل نباید باعث شود که مشترکان، مسئله کم آبی را فراموش کنند و همواره به یاد داشته باشیم کم آبی به ویژه در کشور  و استان ما بسیار جدی است و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: علیرضا اکبری نصب مخزن هشدار کمبود آب کمبود آب تنش آبی مخزن ذخیره آب توزیع آب مصرف آب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت

به گزارش خبرنگار مهر، توزیع تخم نوغان بین نوغانداران عصر شنبه با حضور فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شفت در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در این آئین با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان که از امروز آغاز شده تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: نوغانداران جهت دریافت هر چه سریع‌تر تخم نوغان به جهاد کشاورزی شفت مراجعه کنند.

شفت دومین تولید کننده پیله ابریشم در گیلان

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت در ادامه گفت: با پرورش هر جعبه تخم نوغان به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۵ کیلو گرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلو گرم پیله تر پس از فرآوری یک کیلو گرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

یوسف نژاد گفت: شهرستان شفت با تولید ۱۴۵ تن پیله در سال، دومین تولید کننده این محصول در استان گیلان است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از ۳۰۰۰ جعبه تخم نوغان توزیع شد، بیان کرد: از این مقدار ۱۴۵ تن پیله تولید شده است.

گفتنی است، شهرستان شفت از دو بخش مرکزی و احمد سرگوراب تشکیل شده و دارای ۵۵۰ هکتار توتستان می‌باشد که ۲۲۰۰ نفر بهره بردار از این توتستان استفاده می‌کنند.

کد خبر 6090461

دیگر خبرها

  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی