Web Analytics Made Easy - Statcounter

الکسی ناوالنی به اتهام جدید خود مبنی بر "انجام اقدامات تروریستی و تشکیل انجمن افراطی" اعتراض کرده بود اما دادگاه درخواست تجدید نظر اعتراض او را رد کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، مقامات روسیه اتهامات جدیدی علیه الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین مطرح کرده‌اند؛ اتهاماتی که وی را به عنوان "تروریست" معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که ناوالنی و تیم دفاعی او نسبت به این اتهام واکنش نشان داده و اعتراض کرده‌اند اما از طرفی دادگاه روز سه‌شنبه این درخواست ناوالنی را رد کرد.

الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که چندین پرونده حقوقی علیه او در جریان بود، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

او پس از بازگشت به روسیه، بازداشت و بابت نقض آزادی مشروط، زندانی شد. جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند. پس از آن، مسکو مخالفان را "سرکوب" و شبکه سیاسی ناوالنی را ممنوع کرد و آن را "افراطی و تروریستی" خواند.

پس از اینکه دادگاه او را "تروریست" نامید، وی در شبکه اجتماعی خود نوشت: «من نگران بودم که مبادا از من بخواهند تا تصاویر و پرتره‌های ولادیمیر پوتین را ببوسم و جملاتی از «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه به خاطر بسپارم! اما این اقدامات لازم نبود. ماجرا این است که تخت زندان من اکنون برچسبی تحت عنوان "تروریست" دارد.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: الکسی ناوالنی ، کرملین ، روسیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: الکسی ناوالنی کرملین روسیه الکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم