Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آوای کبک ماده که طنین انداز می‌شود کبک های نر که در این فصل به دنبال جفتی برای خود هستند، از مخفیگاه های خود بیرون آمده و در رقابتی شدید و تنگاتنگ برای تصاحب کبک ماده، به سمت آن هجوم می آورند اما به جای کبک ماده با گلوله های شکارچیان که قلب آنها را پاره می کند مواجه می شوند و این پرندگان زیبا هرگز به وصال نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه متاسفانه شکارچیان متخلف و غیرمجاز به کمک باند پخش صدا و واکمن، اقدام به شکار کبک می کنند افزود: این شکارچیان صدای کبک ماده را که با واکمن ضبط کرده اند از طریق باند در فضا پخش می کنند تا کبک های نر را به سمت خود بکشانند.

اسماعیل قلی‌زاده با اشاره به اینکه در این فصل تخم گذاری، کبک‌های نر به خاطر تنهایی، دنبال کبک های ماده هستند گفت: به همین خاطر کاملا طبیعی است که با شنیدن صدای کبک ماده،  برای پیدا کردن آنها، به سمت کبک ماده فرضی که در حقیقت صدایی بیش نیست هجوم می آورده و مورد هدف شکارچیان قرار می گیرند.

در با اشاره به دستگیری چهار شکارچی متخلف غیربومی در زنجان اظهار داشت: این شکارچیان متخلف که از استان های همجوار آمده بودند، در حال شکار کبک در اراضی روستای ذاکر در جاده  طارم بودند که  خودشان نیز در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان افتادند. 

قلی‌زاده گفت: ۹ قطعه کبک شکار شده از آنها کشف شده که چهار قطعه را هم کباب کرده بودند.

وی با بیان اینکه از این شکارچیان ابزار و اقلام شکاری دیگری هم کشف شده است تصریح کرد: یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، همراه با ۱۸ تیر فشنگ ساچمه ای، سه دستگاه باند پخش صدا، سه دستگاه واکمن، ۱۳ رشته تور زنده‌گیری، یک عدد چراغ قوه، ۲ قبضه چاقو، یک کوله پشتی، یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ اقلام کشف شده از این شکارچیان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، تاکید کرد: این افراد با پرونده های تشکیل شده به مرجع قضایی معرفی و تحویل می شوند.

 وی با بیان اینکه اولویت مسئولیت و مدیریت ما بیشتر در مناطق حفاظت شده است گفت:  در مناطق آزاد هم برخی از شکارگاه ها که احتمال شکار پرندگان و سایر حیوانات در آنها وجود دارد سرکشی  و پایش می شود.

قلی‌زاده با بیان اینکه برخی شکارچیان بومی تا حدودی دل رحمتر هستند و در فصل تخم گذاری پرندگان را رعایت می کنند اظهار داشت: بعد از اسفند تاکنون شکارچی متخلف بومی نداشتیم چراکه فصل تخم ریزی است و اغلب شکارچیان به ویژه در استان زنجان بر این عقیده هستند که شکار پرندگان نیز در این فصل پسندیده نیست و از این رو آمار شکار پرندگان و کشفیات در این حوزه بعد از اسفند کاهش یافته و گاهی حتی به صفر هم می رسد. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، در پایان به آمار کشفیات در حوزه شکار در ۲ ماهه فروردین و اردیبهشت امسال هم اشاره کرد و افزود: در بخش صید غیر مجاز آبزیان ۳۴۶ قطعه ماهی رودخانه ای، ۲ قطعه لک‌لک، در زنده‌گیری پرندگان در مجموع ۱۸ قطعه کبک و سهره طلایی، زنده گیری پستانداران یک عدد رودک در شهرستان ایجرود، سلاح  غیرمجاز ۲ قبضه، سلاح مجاز ۲ قبضه، تعداد کل تخلفات ۲۹ مورد، تعداد  متخلفین دستگیر شده هم  ۳۲ نفر بوده است.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز زنجان حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز زنجان حیات وحش شکارچیان غیرمجاز زنجان حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان کبک ماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد

تین نیوز

تحریم هوایی ایران یکی از بزرگترین مشکلات صنعت هوانوردی ایران است. مشکلی که قدمتی بیش از چهار دهه دارد و با طولانی بودنش این صنعت را به شدت تضعیف کرده است.

به گزارش تین نیوز، این تحریم ها خرید هواپیمای مسافربری نو را به آرزویی دست نیافتنی برای شرکت های هواپیمایی ایران تبدیل کرده و نیجه آن نیز کمبود ناوگان هوایی و  بازار کساد  و گران حمل و نقل هوایی و صنعت هوانوردی ایران بوده است.

در کنار کمبود هواپیما به دلیل ناتوانی در امکان خرید هواپیمای نو ، تعداد زیادی از هواپیمای موجود نیز  به دلیل مشکلات تامین قطعه و ... غیر فعال شده و همین امر موازنه عرضه و تقاضا را برهم زده و موجب شده همان اندک امکانات موجود در بخش حمل و نقل هوایی نیز بازار سیاه پیدا کرده و از دسترس بخشی زیادی از اقشار جامعه خارج شود.

در این بین اصرار غیرمنطقی برای ساخت فرودگاه طی سال های گذشته و حتی اکنون، با وجود کمبود ناوگان و ناتوانی بخش زیادی از مردم از پرداخت هزینه های پرواز، فرودگاه های زیاندهی روی دست کشور به جا گذشته که جز هزینه نگهداری و باری بر دوش بیت المال،  ثمر دیگری ندارد تا جایی که برخی کارشناسان صنعت فرودگاهی این فرودگاه ها را به مکانی برای لانه سازی پرندگان به جای پرواز هواپیما تشبیه کرده و می گویند میلیاردها دلار برای ساخت و توسعه زیرساخت های فرودگاهی هزینه شده که به لانه پرندگان تبدیل شده اند.

این کارشناسان با تاکید بر این که سیاست گذاری ها باید بر مقاومت بر عطش شدید سیاستمداران به خصوص نمایندگان مجلس و استانداران بر ساخت فرودگاه های بدون بازده در استان ها مبتنی باشد، می گویند : عقل و منطق حکم می کند در جایی سرمایه گذاری شود که محل فرار از تحریم ها باشد و نه محلی که به برگه تحریم ها قوت می دهد.

به گفته آنان، لازم است میلیاردها دلاری که با اصرار نمایندگان و دیگر مقامات سیاسی  برای ساخت مکانی امن و زیبا برای لانه سازی پرندگان هزینه شود را می توان در طرح های پربازده و اقتصادی هزینه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • صحنه دردناک برای یک عقاب / واکنش عقاب ماده را ببینید
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • شکار موش کور توسط گرگ + فیلم
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند