Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:37:31 GMT

آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه برق آبی در قرقیزستان

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۹۷۰۹

آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه برق آبی در قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان امروز، 8 ژوئن ساخت بزرگترین نیروگاه برق آبی «قمبرآته 1» را در منطقه «جلال آباد» آغاز کرد.

در مراسم آغاز ساخت این نیروگاه برقی رئیس جمهور قرقیزستان دکمه‌ای را روی صفحه کنترل فشار داد و پس از آن انفجاری رخ داد که نمادی از شروع یک پروژه ساختمانی در مقیاس بزرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، بخش از زیرساخت‌ها از جمله پایه‌ها، جاده‌ها و معادن نیز آماده شده‌اند.

 گفتنی است که موقعیت نزدیک خط انرژی 500 کیلوولتی «داتکا کمین» به نیروگاه برق آبی «قمبرآته 1» این امکان را می‌دهد که کمترین هزینه را برای توزیع برق داشته باشد. با این طرح، مسائل تامین انرژی در فصل زمستان حل و در آینده رشد مصرف برق در کشور برآورده خواهد شد.

همچنین  پتانسیل صادرات برق در چارچوب پروژه CASA-1000 فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است که پروژه ساخت نیروگاه برق آبی قمبرآته-1 بزرگترین تاسیسات برق در نیروگاه‌های برق آبی «قمبرآته» است که ساخت یک سد سنگی با ارتفاع 256 متر و یک نیروگاه را فراهم می‌کند.

این نیروگاه با ظرفیت نصب شده 1860 مگاوات، با میانگین تولید سالانه 5.6 میلیارد کیلووات ساعت و ظرفیت کل مخزن 5.4 میلیارد متر مکعب آب خواهد بود.

طبق برنامه مدت ساخت نیروگاه برق آبی از 8 تا 10 سال است. راه اندازی اولین نیروگاه برق آبی مشروط به در دسترس بودن بودجه دائمی 4 سال خواهد بود.

 یاد آوری می‌شود که پیش تر رئیس جمهور قرقیزستان از همکاری و مشارکت ازبکستان و قزاقستان در تهیه پیش‌نویس و انجام مطالعات امکان‌سنجی این نیروگاه برق آبی در قرقیزستان خبر داده بود.

به گفته جباراف، امسال قرقیزستان ساخت جاده منتهی به سد را آغاز می‌کند و ازبکستان و قزاقستان نیز به ساخت این نیروگاه می‌پیوندند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروگاه برق آبی پروژه CASA 1000 قرقیزستان نیروگاه برق آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین، مقام‌های ایتالیا اعلام کردند در جریان کاوش‌های پیش از ساخت یک نیروگاه برق در جنوب ایتالیا، یک گورستان پیشارومی به همراه مجموعه‌ قابل توجهی از اشیاء مخصوص خاکسپاری کشف شده است.

«رویترز» در این‌باره نوشت این گورستان در «اموروسی» منطقه‌ای در ۵۰ کیلومتری «ناپل» و در جریان کاوش‌ها قبل از ساخت و ساز کشف شده است.

بهترین شواهد تاریخی سالم این مکان در یک محوطه خاکسپاری در حدود ۱۳ هزار متر مربع کشف شده است که قدمت آن به فاصله بین عصر آهن و قرن ۸ تا ۷ پیش از میلاد می‌رسد و ۸۸ مقبره را شامل می‌شود.

در مقبره متعلق به مردان، بقایای سلاح و در مقبره زنان، زیورآلات برنز همچون دستبند و آویز کشف شده است.

به گفته باستان‌شناسان، در این مقبره‌ها تعداد قابل‌توجهی گلدان با اشکال مختلف قرار داشت که بیشتر روی هم چیده می‌شدند و معمولاً زیر پای متوفی قرار می‌گرفتند.

کد خبر 847555 منبع: ایسنا برچسب‌ها تاریخ - باستان‌ شناسی خبر مهم

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد