Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ارمنستان، گفت: کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس نیز از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری برنا، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه نشست مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی با هاکوپ آرشاگیان نایب رئیس مجلس ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتدایی در ابتدای این دیدار، با اشاره به اینکه ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارمنستان جایگاه مناسبی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارد و ما همواره از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ارمنستان حمایت کرده ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین راستا، با اشاره به ظرفیت‌های پارلمانی برای کمک به تقویت روابط و همکاری های دوستانه دو کشور افزود: ما در کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور حمایت  خواهیم کرد.

مرتضی محمودوند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سابقه طولانی ارتباطات دوستانه دو کشور گفت: دو ملت جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان اشتراکات فراوانی برای توسعه روابط در زمینه های مختلف دارند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان رئیس کمیته آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از همکاری های مشترک در مسائل زیست‌محیطی از جمله حوزه آبی رود ارس استقبال می کنیم.

نایب رئیس مجلس ارمنستان: مشارکت سازنده ایران برای تأمین صلح، امنیت و ثبات در منطقه ضروری است

در ادامه این دیدار، هاکوپ آرشاگیان نایب رئیس مجلس ارمنستان با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: مراودات و همکاری های پارلمانی فیمابین رشد مناسبی داشته است و مجالس ارمنستان و ایران نقش کلیدی در توسعه روابط دوستانه فیمابین در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد تأسیس روابط دو کشور گفت: در سی‌امین سالگرد استقرار روابط دوستانه بین ارمنستان و ایران، امیدواریم دستاوردهای بزرگ تری را برای دوره جدیدی از مناسبات فیمابین طراحی و اجرا کنیم.

نایب رئیس مجلس ارمنستان در ادامه افزود: ارمنستان گسترش همکاری‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی با ایران را یک موضوع راهبردی و حائز اهمیت می داند و جایگاه والایی برای جمهوری اسلامی ایران در افق‌های نوین روابط مبتنی بر حسن همجواری قائل است.

وی در این راستا، مشارکت سازنده ایران را در تأمین صلح، امنیت و ثبات منطقه ای، ضروری دانست.

در این دیدار همچنین آقای پاپویان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان دو کشور در توسعه هرچه بیشتر روابط خاطرنشان کرد: ارمنستان تمایل دارد بخش های مختلف دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران در پروژه‌های مشترک عمرانی، صنعتی، فنی- مهندسی و حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشند و در این زمینه امکانات مناسبی را نیز در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان ایران مجلس جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله «هاشم نیازی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه آیت‌الله نیازی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دولت در مسیر محرومیت‌زدایی برای استاندار لرستان در منصب جدید آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش مجموعه روحانیت در تبیین مسائل استان، به بحث و تبادل نظر در خصوص بخشی از برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.

در این دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی، حجت‌الاسلام حیات الغیب مدیر حوزه علمیه کمالوند خرم‌آباد و حجت‌الاسلام موسوی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

کد خبر 6095391

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور