Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد دانشگاهی در نخستین کنگره وانا گفت: تجربیات ارزنده‌ای که در موضوع پزشکی تولیدمثل در جهاد دانشگاهی کسب شد، منجر به ورود محققان و متخصصان متعهد این نهاد به عرصه‌های علمی همانندسازی علوم سلول‌های بنیادی، سلول‌درمانی و ژن‌درمانی و درمان‌های جدید در بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان شد.

به گزارش ایران اکونومیست، نخستین کنگره بین‌المللی علوم تولید مثل کشورهای وانا به همت پژوهشگاه رویان و همکاری سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، با حضور ۲۵ کشور اسلامی در زمینه‌ تازه‌های علمی و پزشکی و به منظور تبادل اطلاعات و دانش در حوزه ناباروری از امروز 18 خرداد ماه آغاز و تا 19 خرداد ماه در مشهد ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاد دانشگاهی در ارتباط مجازی با این کنفرانس اظهار کرد: خداوند را شاکریم که به جهاد دانشگاهی فرصتی را داد تا در مسیر درمان ناباروری قدم‌هایی را بردارد که حاصل تلاش این جهادگران پرچم‌داری علم و دانش و همچنین خدمت درمان به خانواده‌های نابارور در سطح کشور و در منطقه است.

وی با اشاره به این که در دهه ۶۰ بیماران با هزاران مشکل برای درمان به خارج از کشور می رفتند که امروز نه تنها بیماران به خارج نمی‌روند، بلکه میزبان قابل توجهی از بیماران خارج کشور نیز هستیم، افزود: جهاد دانشگاهی امروز در ده ها استان کشور مرکز درمانی داشته و سهم به سزایی را از ارایه این خدمات به دوش می کشد.

رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: در این نهاد نه تنها به موضوع خدمات تخصصی پرداخته شده بلکه برای پژوهش و آموزش این علم و توسعه و گسترش آن در کشور و منطقه گام‌های موثری در پژوهشگاه های رویان و ابن سینا و هم چنین مراکز تحقیقاتی علوم مرتبط جهاد دانشگاهی برداشته شده است.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در رابطه با تجربیات جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی تولید مثل اظهار کرد: تجربیات ارزنده‌ای که در موضوع پزشکی تولید مثل در جهاد دانشگاهی کسب شد منجر به ورود محققان و متخصصان متعهد این نهاد به عرصه‌های علمی همانندسازی علوم سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و ژن درمانی و درمان های جدید در بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان شد.

وی افزود: خوشحال هستیم که تلاش این عزیزان در سطح جهانی به خوبی دیده شد و پس از ثبت اولین رده سلول‌های بنیادی و چاپ مقاله آن، نام جهاد دانشگاهی در لیست ۱۰ مرکز صاحب این دانش در انجمن سلول‌های بنیادی ثبت شد. همچنین در مقاله مجله اندرولوژیا در سال ۱۳۹۹ پس از بررسی فعالیت ۲۰ ساله مراکز در سطح جهانی و معرفی ۱۰ مرکز تأثیرگذار، نام پژوهشگاه رویان در این لیست بود.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: امیدواریم تلاش آنی جهادگران و با این انباشت دانش در این مدت خدمت (که بطور مثال پژوهشگاه ۵ خرداد امسال وارد ۳۱ سالگی خود شد) این فرصت را ایجاد کنند تا ضمن رفع مشکلات مردم نیازمند این خدمت به موضوع روز و در بعد دانش همچون گذشته قدم بردارند و نام جهاددانشگاهی که به عنوان پلی است بین دانشگاه و نیازهای جامعه هر روز بیشتر بدرخشد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر دهقانی فیروزآبادی با اشاره به این که پژوهشگاه رویان ۲۲ دوره کنگره و جشنواره بین‌المللی را تجربه کرده است، گفت: این پژوهشگاه امروز از این تجربه استفاده و یک حرکت منطقه‌ای را آغاز کرده و به منظور انتقال دانش و تجربه به کشورهای مسلمان به ویژه غرب آسیا و شمال آفریقا گام‌های اولیه را برداشته و امیدواریم با حمایت سازمان‌های بین‌المللی به خصوص کشورهای اسلامی این حرکت نیز توسعه یافته و بتواند با نشر این دانش‌ها مثل پزشکی تولید مثل، همانندسازی یا شبیه‌سازی و علوم سلولی و سلول‌های بنیادی موجب رشد دانش در جوامع اسلامی شود.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جهاد دانشگاهی ، پژوهشگاه رویان ، اولین کنگره بین المللی علوم تولید مثل کشورهای وانا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان رییس جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی پزشکی تولید مثل سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد ‌گفت: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، ۶ برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش‌آموزان دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چالوس، محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که در چالوس برگزار شد اظهار داشت: مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش‌آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مباحث آموزشی از اهداف این گردهمایی بود.

وی افزود: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور همچنین افزود: در هفته‌ای که گذشت 120 هزار نفر در رشته ریاضی، 6 برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند و این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته در بین دانش‌آموزان دارد که اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

وی بیان کرد: وقتی دانش آموزان براساس علایق و دریافت هایشان  انتخاب رشته می‌کنند، دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که انشالله با همت و تلاش برطرف خواهد شد.

طهرانچی با اشاره به اینکه  ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از 70 جامعه شناس از دانشگاه های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند و ما دانشی را داشته باشیم که در این جنگ ترکیبی  بتوانیم متکی بر جامعه شناسی و دیگر علوم نقش آفرینی جدی کنیم.

وی در پایان درباره افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد گفت: دولت امسال 20 درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفته است و ما در جلسه شورای معاونین در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم که طی آن 30 تا 35درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

سید عبدالله میرغیاثی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران هم گفت: باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.
وی در  اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی درچالوس بیان کرد: در این اجلاسیه زمینه  و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کارهای مناسب، کسری و کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است گفت:  همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکردهای تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را طبق این سند پیش ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد استان مازندران با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت 13 واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد باید انجام شود گفت: درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحدهای مختلف دانشگاه آزاد هستیم.

وی بیان کرد: باید بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای نیز اقدام کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحدهای دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درخصوص برگزاری اجلاسیه بیان کرد: این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی برگزار شد.

وی گفت: تلاش می کنیم گروه‌های علمی و دانشی در گروه‌های مختلف انسانی با یکدیگر همفکری کنند و بتوانند اقبال اجتماعی دانشجویان و جامعه هدف را نسبت به این رشته‌ها افزایش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور