Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم به مناطق کم‌برخوردارتر و تکمیل طرح‌های ناتمام است گفت: پنج مجتمع فرهنگی و هنری استان سمنان، واقع در ایوانکی، آرادان، شهمیرزاد، بیارجمند و کلاته که سال‌ها پیش آغاز و سپس رها شدند، در سفر استانی رئیس جمهوری اعتبار گرفت و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای آن دوباره آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرکدام از این طرح‌ها ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار گرفت و مقرر شد که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، تا سه سال آینده تکمیل شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری دیباج نیز ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که تا کنون ۴۰ میلیارد از آن تخصیص یافت و تلاش می‌شود امسال افتتاح شود.

فلاح ابراز داشت: ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تالار مرکزی پیگیری می‌شود که فاز یک این طرح سه ساله افتتاح می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی استان سمنان روند پیشرفت این طرح‌ها را کنترل و پیگیری جدی می‌کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به افتتاحیه کنگره نکوداشت آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دامغان گفت:  اختتامیه این کنگره ساعت ۹ صبح فردا پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت‌الله عباس کعبی‌نسب عضو مجلس خبرگان رهبری در سالن هلال احمر سمنان برگزار می‌شود.

فلاح بیان کرد: در نکوداشت آیت الله شاهچراغی، کتاب‌های مختلف و فیلم‌های مربوط به مصاحبه با نمایندگان مجلس خبرگان و مسئولان قدیم سمنان تولید شد.

وی تکریم عالمان در زمان حیات را نوعی فرهنگ‌سازی دانست و افزود: یک نشست در قم مربوط به کنگره نکوداشت آیت‌الله شاهرودی باقی مانده است که مهر و آبان امسال برگزار می‌شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مقرر شد هر ۶ ماه تکریم یک شخصیت برجسته شامل عالمان و دانشگاهیان در استان سمنان برگزار شود.

فلاح بازدید از نمایشگاه سفال محمدمهدی قان‌بیگی، استاد سفال را نیز از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و ابراز داشت: هیچ شهری در کشور جایگاه سفال سمنان را ندارد و از این رو سمنان به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک انتخاب شد و با برگزاری این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های سفال را به نمایش درمی آید.

وی افزود: همچنین اسماعیلی در سفر به دامغان با فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر این شهر دیدار و در گردهمایی فعالان جبهه فرهنگ انقلاب شرکت می‌کند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: حضور در آیین تجلیل از ۱۷ اثر برگزیده دوسالانه کتاب در شاهرود نیز دیگر برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان است.

۴۵ هزار اثر در نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی شرکت داده شد

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نیز در این نشست بیان کرد: حضور در اختتامیه این جشنواره ساعت ۲۱ در سالن تئاتر شهر سمنان آخرین برنامه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان سمنان است.

میثم قدس‌پور با بیان اینکه همه جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی با نام مستعار آهوان برگزار می‌شود گفت: نهمین دوره جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی با تکیه بر محتوای رضوی در فضای مجازی برگزار شد و ۴۵ هزار اثر با هشتگ‌های مورد نظر (#امام_رضا و #امام_رئوف) در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد.

وی افزود: در آیین اختتامیه، در بخش حرفه ای از ۱۷ اثر و در بخش عمومی از ۳۰ اثر تجلیل می‌شوند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی گفت: ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه های قرآن کریم و اهل بیت (ع) و مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای دیجیتال رضوی در فضای مجازی و بهره گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوا از اهداف نهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی است.
 
قدس‌پور بیان کرد: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی سال گذشته با شرکت ۱۴ هزار اثر در قزوین و امسال با رشدی چشم‌گیر در کیفیت و کمیت آثار، در سمنان برگزار شد.

آیت الله شاهچراغی سال ۱۳۱۳ در روستای حسن آباد دامغان متولد شد. وی از دی ماه سال ۱۳۸۰ تا ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بود و نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان است. وی همچنین دارای سوابقی مانند امام جماعت مسجد عابدینیه سمنان، حاکم شرع دادگاه انقلاب، امام جمعه مهدیشهر و مدیر کلی بنیاد شهید استان سمنان است. 

شیخ محمد شریف‌رازی، در کتاب گنجینه دانشمندان از شاهچراغی یاد کرده و شرح حال مختصری را از وی آورده است.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا امام رضا سید محمد شاهچراغی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم امام رضا امام رضا سید محمد شاهچراغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نهمین جشنواره آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرهاد قائمیان امروز در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند، برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.

قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی به دبیری اتابک نادری، او نه فقط برای این جشنواره همراهی خوبی داشت بلکه تلاش زیادی کرد تا نمایش‌ها در استان‌های مختلف کشور به صورت عمومی اجرا شود و مردم آشنایی بیشتری با فرهنگ رضوی پیدا کنند.

مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.

وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری