Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@00:35:40 GMT

قیمت خدمات سفر گران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۱۰۴۱

قیمت خدمات سفر گران می‌شود

به دنبال افزایش قیمت‌ها؛ معاونت گردشگری در بخشنامه‌ای از بازنگری و اصلاح نرخ تأسیسات گردشگری خبر داد و همچنین این اجازه به تأسیسات گردشگری داده شده تا با تایید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تابعه، برای یک‌بار قیمت‌ها را بازنگری و اصلاح کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، مطابق آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری، نرخ‌ خدمات تأسیسات گردشگری از جمله هتل، هتل آپارتمان، هتل بوتیک، مهمانپذیر، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه سنتی، بومگردی‌ها و واحدهای پذیرایی و گردشگری معمولا به پیشنهاد بهره‌بردار و تایید تشکل صنفی، پس از تأیید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعیین می‌شود که این قیمت‌ها معمولا  اعتبار یک‌ساله دارد که در این مدت، افزایش و یا تغییر قیمت‌ها بدون تأیید و نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ تخلف به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود معاونت گردشگری در بخشنامه‌ای که اوایل نهم خرداد ماه 1401 به استان‌ها ابلاغ کرده از بازنگری و اصلاح نرخ تاسیسات گردشگری به دنبال افزایش قیمت‌ها، اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی خبر داده است. در این صورت نرخ خدمات گردشگری و سفر که در مهرماه سال ۱۴۰۰ و یا از ابتدای امسال با اعتبار یک‌ساله تعیین شده بود، به شکل رسمی و با اجازه وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دستخوش تغییر و افزایش خواهد شد. این درحالی است که در ماه‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت‌ها به‌ویژه در مواد خوراکی و انرژی‌ها، برخی واحدهای خدمات گردشگری و پذیرایی غیررسمی و هفتگی قیمت‌ها را تغییر داده‌اند.

در بخشنامه معاونت گردشگری که به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها ابلاغ شده، آمده است: «با توجه به اجرایی شدن برنامه اقتصادی دولت در طرح هدفمندی و اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک معیشتی به مردم و حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی و به تبع آن افزایش نرخ خدمات قابل ارائه به مسافران در تأسیسات گردشگری به اطلاع می‌رساند هرچند بازنگری دستورالعمل نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، لیکن حسب اقتضای شرایط و موافقت مقام عالی وزارت متبوع در راستای حمایت از بهره‌برداران، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری تا زمان اصلاح دستورالعمل مزبور، ادارات کل استانی با رعایت ملاحظات زیر و در چارچوب مقررات بالادستی برای یک بار مجاز به بازنگری و اصلاح نرخنامه تأسیسات گردشگری هستند.

۱. نرخ اغذیه و اشربه و سایر خدمات مستقل قابل ارائه در تأسیسات گردشگری به پیشنهاد بهره‌بردار و با هماهنگی اداره کل استان از سوی تشکل حرفه‌ای استانی ابلاغ می‌شود.

۲. با عنایت به این‌که نرخ اقامت با احتساب صبحانه محاسبه می‌شود، واحدهای اقامتی نیز مشمول این بخشنامه می‌شود تا با همکاری تشکل‌های حرفه‌های گردشگری استان‌ها، نرخنامه جدیدِ اینگونه واحدها تهیه و ابلاغ شود.

۳. نرخنامه‌های صادره به شرح مذکور تا اطلاع ثانوی دارای اعتبار هستند، بدیهی است پس از ابلاغ دستورالعمل جدید نرخ‌گذاری نحوه تجدید یا تمدید و مدت اعتبار آن بر اساس دستورالعمل مذکور اعلام خواهد شد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: گردشگری ، سفر ، گرانی سفر ، حذف ارز ترجیحی ، هتل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گردشگری سفر گرانی سفر حذف ارز ترجیحی هتل گردشگری و صنایع دستی استان تأسیسات گردشگری بازنگری و اصلاح کل میراث فرهنگی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی تأسیسات گردشگری، رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در طول سال‌جاری برنامه ریزی صورت گرفته است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری آذربایجان شرقی گفت: برای افتتاح تعداد 45 پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم 5 هزار و 500میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها 100 درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح 45 پروژه زیرساختی استان، تأمین 400 میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

حمزه‌زاده گفت: همچنین افتتاح 3 پروژه‌ زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای 50 نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح 45 پروژه زیرساختی گردشگری و 3 پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است