Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@15:38:20 GMT

بیماری‌های گوارشی وارد فاز اپیدمی شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۱۱۷۵

بیماری‌های گوارشی وارد فاز اپیدمی شد؟

فوق تخصص بیماری‌های عفونی، در ارتباط با افزایش موارد بیماری اسهال در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، ایلاد علوی فوق تخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به اخباری که این روزها پیرامون شیوع بیماری اسهال منتشر می‌شود، گفت: آنچه را ما از سطح بیمارستان‌های عمومی مشاهده می‌کنیم، در رابطه با بیماری اسهال، اپیدمی و همه گیری رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که مشاهده موارد اسهال در فصل گرما طبیعی است، افزود: افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و اسهال در این فصل سال، غیر عادی نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تماس با آب‌های آلوده، خوردن میوه و سبزیجات آلوده و همچنین غذای آلوده، از علل افزایش موارد بیماری‌های گوارشی و اسهال در فصل گرم سال است.

علوی افزود: اسهال آبکی، درمان خاصی ندارد اگر فقط یکی دو روز ادامه داشته باشد. اما، اگر همراه با تب و طولانی شدن اسهال همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کرد.

وی تاکید کرد: اسهال در نوزادان و شیرخواران و همچنین سالمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، می‌تواند نگران کننده باشد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی افزود: اسهال در بزرگسالان، اقدام درمانی خاصی نمی‌خواهد.

علوی در عین حال، اسهال ویروسی را متفاوت با اسهال فصول گرم سال دانست و گفت: اسهال ویروسی عمدتاً در اواخر تابستان و آغاز پاییز شایع می‌شود.

وی افزود: اسهال ویروسی از طریق تنفس منتقل می‌شود ولی تظاهرات آن به شکل بیماری‌های گوارشی است.

علوی گفت: اسهال ویروسی اغلب در مهدهای کودک و آسایشگاه‌ها طغیان می‌کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ویروس دستگاه گوارش سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بیماری های گوارشی اسهال ویروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، علی نیک بخت از جوانان انقلابی، توانا و خلاق استان کهگیلویه بویر احمد با پیشنه‌ی موفق به عنوان دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده هم اکنون به عنوان مجری و نماینده بنیاد علوی در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب و معرفی شد. مهندس نیک بخت با اشاره به تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان گفت:در دوره جدید ماموریت‌های بنیاد علوی، پیشرفت اقتصادی مناطق محروم و روستایی مبتنی بر توانمند سازی، اشتغال زایی و درآمد پایداری اقشار ضعیف خواهد بود. نیکبخت افزود؛ توسعه و ارتقای سلامت با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و گلوگاه‌های حساس، حضور موثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است. نماینده بنیاد علوی در استان سومین ماموریت بنیاد را ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تامین شرایط خاص برای استعداد‌های برتر اقشار ضعیف برشمرد و گفت: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم