Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت،الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در جشن خودکفایی سه هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان و تجلیل از یاوران اشتغال استان به بایسته‌های اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: نشاط و شادابی از موارد لازم و ضروری در توسعه اشتغال و کارآفرینی به شمار می‌رود و انسان با سستی در کار به جایی نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی داشتن همت والا و  عالی را از دیگر مسائل مهم در توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی اعلام کرد و گفت:بی شک انسان‌ها  باید برای رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت و فتح قله‌های موفقیت تلاش کرده و همت عالی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: تلاش و فعالیت از دیگر بایسته‌های اشتغال و توسعه کارآفرینی به شمار می رود، ضمن اینکه انسان باید برای  رسیدن به موفقیت در کاربرنامه‌ریزی صحیح  و اصولی نیز داشته باشد.

کمیته امداد زمینه رفاه جامعه را فراهم می کند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: یکی از امتیازات مهم معنوی، روحی و جسمی  تعاون، یاری و همکاری انسان‌ها با هم برای تعالی و پیشرفت بشریت و جامعه و تلاش برای رسیدن به ترقی وکمال است.

ماموستا فایق رستمی افزود: نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی(ره) با راه‌اندازی کارگاه‌های خرد اشتغال و فراهم کردن فرصت‌های شغلی، زمینه‌های توسعه و رفاه جامعه را فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: این نهاد مردمی و مقدس مولود انقلاب بوده و برای حمایت و یاری مستضعفان تشکیل شد و در این سال‌ها در راستای خدمات رسانی شایسته به نیازمندان جامعه به خوبی عمل کرده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان و رفع مشکلات آنان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: با دستگیری نیازمندان و تامین‌ نیازهای آنان می توانیم، توشه آخرت خود را بسته و سعادت دنیا و آخرت خود را تامین کنیم.

وی یادآور شد: دین مبین اسلام برای عمران، توسعه وآبادانی اهمیت زیادی قائل شده است، بنابراین همه ما باید در این راستا با تمام توان گام برداریم.

۱۵ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان کردستانی ایجاد می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان نیز در این آیین اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این نهاد در سال جاری برنامه‌ریزی و هدفگذاری برای ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی و جذب ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار اشتغالزایی است.

رضا طوسی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی جذب شد، گفت: ‌با جذب این میزان اعتبار پنج هزار و ۴۵۵ فقره شغل برای هفت هزار نفر ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته از طریق کاریابی برای ۶۴۳ نفر شغل ایجاد شد، ضمن اینکه ۴۱۶ فقره اشتغال بدون تسهیلات در استان ایجاد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)کردستان با بیان اینکه سال گذشته در مجموع هشت هزار و ۱۳۶ شغل برای مددجویان استان ایجاد شد، گفت: ۴۷ درصد شغل‌های ایجاد شده از طریق راهبران شغلی و ۵۳ درصد از طریق هدایت شغلی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: ۴۰ درصد اشتغال ایجاد شده در سال گذشته در روستاها و ۶۰ درصد هم در شهرها ایجاد شده است، ضمن اینکه ۳۱ درصد شغل‌ها توسط زنان و ۶۹ درصد توسط مردان ایجاد شده است.

طوسی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانگرایی گفت: ۴۸ درصد خدمت گیرندگان تسهیلات اشتغال به مددجویان رنج سنی ۲۰ تا ۴۰ سال، ۴۰ درصد به مددجویان ۴۰ تا ۶۰ سال و ۱۲‌ درصد هم به افراد ۶۰ سال به بالا اعطا شده است.

در ادامه این آیین از تعدادی از یاوران اشتغال استان تجلیل شد.

سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز چهارشنبه به منظور دیدار با مسوولان استان ، شرکت در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد استان و جلسه شواری اشتغال و زکات به کردستان سفر کرده است. 

برچسب‌ها کردستان سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی سنندج