Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در دومین روز از دوازدهمین سفر شهرستانی به خوی، با حضور در شهر مرزی قطور ضمن اشاره به اهمیت توسعه اقتصادی مناطق مرزی اظهار داشت: اگر نگاهی به کشورهای همسایه استان آذربایجان‌غربی داشته باشیم، می‌بینیم که ۱۲ فرودگاه بین المللی در کشورهای همسایه و نزدیکی استان آذربایجان‌غربی وجود دارد که ارتباط استان آذربایجان‌غربی را در کمتر از یک ساعت با این کشورها برقرار می‌کند و این نشان از موقعیت ممتاز استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:حتی از لحاظ تاریخی نیز جاده ابریشم مورد توجه است که کشور ما را به اروپا وصل می‌کند و همچنین توجه ویژه دولت سیزدهم به مرزها قابل توجه است و در سفر اخیر رئیس جمهور به استان دستورات ویژه‌ای در جهت اقتصاد مرز صادر شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه یکی از عواملی که باعث شده در مرزها ناهماهنگی و توقف در فرآیندهای اقتصادی داشته باشیم، عدم مدیریت واحد است و در سفر اخیر ریاست جمهوری مدیریت واحد ملی از مرکز به خود استان واگذار شد که باعث رونق فعالیت اقتصادی در استان خواهد شد.

معتمدیان بیان کرد: نگاه استانی و شهرستانی به مرزها باید تغییر پیدا کند و نگاه ملی و بین المللی به مرزهای آذربایجان‌غربی ایجاد شود بنابراین  مرزهای استان نیاز به توجه ویژه دارند و یکی از مصوبات اخیر سفر ریاست جمهوری، تکمیل جاده‌های مواصلاتی مرزها به عنوان مرزهای اقتصادی است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای بر دیپلماسی فعال منطقه‌ای دارند و اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شده است که می‌توان با ارتباط گیری با کشورهای همسایه، از ظرفیت آن‌ها برای توسعه مناطق مرزی استفاده کرد و نگاه راهبردی و استراتژیک به مرزها یک نگاه فرصتی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استراتژیک مصوبات سفر اقتصاد شهرمرزی کشورهای همسایه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت دولت بوده و در این راستا در این استان می‌توان از ظرفیت بنیاد مسکن نهایت بهره‌برداری را کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رسول عطایی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود و روستاها نیز ظرفیت بزرگی هستند که می‌توان از این بخش نیز استفاده لازم را کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های مسکن در روستا به‌صورت ویلایی ساخت بوده و این امر اشتیاق متقاضیان ساکن روستا را نیز بیش از پیش افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آمادگی لازم را دارد تا در اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن روستایی شرایط لازم را فراهم کند.

عطایی تاکید کرد: اجرای این طرح نیازمند همکاری بیش از پیش بنیاد مسکن بوده تا شاهد اجرای متناسب طرح نهضت ملی مسکن روستایی در آذربایجان غربی باشیم.

کد خبر 748891

دیگر خبرها

  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی