Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رییس دانشگاه کردستان اظهار داشت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی تایمز ۲۰۲۲، دانشگاه کردستان در رتبه ۱۵۵ دانشگاه‌های آسیایی قرار گرفت.

رحمت صادقی افزود: پایگاه تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی در زمینه ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که از سال ۲۰۰۴ میلادی لیست دانشگاه‌های برتر جهان و از سال ۲۰۱۳ میلادی لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی را به صورت سالیانه منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی ۲۰۲۲ تایمز اطلاعات ۶۱۶ دانشگاه از ۳۱ کشور آسیایی مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس لیست منتشر شده برای سومین سال متوالی دانشگاه تسینگهوا و دانشگاه پکن از کشور چین و دانشگاه ملی سنگاپور به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه کردستان اضافه کرد: از نظر تعداد دانشگاه نیز ژاپن با ۱۱۸، چین با ۹۷ و هند با ۷۱ دانشگاه رتبه اول تا سوم آسیا را کسب کردند و ایران با ۵۸ دانشگاه در رتبه چهارم قرار گرفت.

صادقی ادامه داد: دانشگاه کردستان با کسب رتبه چهار در بین دانشگاه‌های جامع کشور و رتبه ۱۷ در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) در جایگاه ۱۵۵ دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ارزیابی دانشگاه‌های آسیایی همانند ارزیابی دانشگاه‌های جهان بر اساس ۱۳ شاخص‌ در پنج  معیار و با اصلاحات وزنی صورت می‌گیرد که شامل آموزش، پژوهش، استنادات، وجهه بین المللی و درآمد از صنعت است.

درخشش دانشجویان در رقابت‌های منطقه پنج کشور 

 در رقابت‌های دانشجویی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، تیم دانشگاه کردستان توانست عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند.

مربیگری تیم دانشجویان کردستان را خسرو نگهدار بر عهده داشت و در پایان رقابتها، نوید رسولی مقام اول در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، رامتین امینی مقام دوم وزن منهای ۶۸ کیلوگرم، بهنام محمدی مقام اول وزن منهای ۷۵ کیلوگرم و  نوید حاجی میرزایی مقام دوم وزن منهای ۸۴ کیلوگرم را از آن خود کردند.

مسابقات دو و میدانی قهرمانی دانشجویان پسر منطقه پنج دانشگاه‌های کشور هم  به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار شد.

در این مسابقات ریبوار مرادی با کسب ۲ نشان طلا و یاسین فرخی یک مدال برنز، به مسابقات المپیاد سراسری دانشجویان کشور راه یافتند.

 این دوره از مسابقات با حضور دانشگاه‌های ایلام، رازی کرمانشاه، لرستان، کردستان، آیت الله بروجردی، صنعتی کرمانشاه و فرهنگیان کردستان در دو رشته دو و میدانی و تکواندو برگزار شد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی کردستان دانشگاه کردستان رحمت صادقی دانشگاه های برتر دانشگاه کردستان دانشگاه های ا قرار گرفت وزن منهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با حضور وزیر امور اقتصاد در مشهد برگزار شد، اروند در حوزه های حقوقی، عمران و زیربنایی و فرهنگی عنوان برتر را در بین مناطق آزاد کشور کسب کرد.

بر اساس ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شاخص های عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، آی تی و منابع انسانی مناطق آزاد اروند و ارس در بین مناطق آزاد حائز کسب مقام برتر شدند.

سهولت کسب کار، جذب سرمایه گذار و دیگر معیارها، ۳ منطقه ویژه و دو منطقه آزاد توانستند عنوان برتری را به خود اختصاص دهند.

طی نامه حجت اله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد به ریاست محترم جمهور و بر اساس امتیازات به دست آمده اروند و ارس به عنوان مناطق سبز انتخاب شده بودند و در این همایش توسط وزیر کشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ادامه نیز و با توجه به عناوین به دست آمده در حوزه های مختلف، از علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی