Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:52:13 GMT

کاهش مالیات صدور روغن پالم در اندونزی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۱۸۰۰

کاهش مالیات صدور روغن پالم در اندونزی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز»، «محمود لطفی» وزیر تجارت اندونزی اعلام کرد نرخ مالیات صادرات روغن پالم خام در این کشور از ۵۷۵ دلار در تُن به  ۴۸۸ دلار کاهش یافته است. وی هنوز از زمان اعمال نرخ جدید و جزئیات ارقام مذکور سخن نگفته است. 

اندونزی بزرگترین تولیدکننده روغن پالم در جهان مجوز از سرگیری صادرات این محصول را پس از ۳ هفته ممنوعیت صادرات صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیشرفت در زمینه صادرات به کندی صورت می گیرد.

از سوی دیگر کشاورزان از قیمت میوه های پالم که همچنان پایین مانده، شکایت می کنند. 

«اوکه نوروان» یک مقام ارشد دیگر در وزارت تجارت اندونزی در مصاحبه با خبرنگاران گفت، صادرات روغن پالم باید انجام شود زیرا انبارهای کارخانه ها به تمامی پر شدند. 

اندونزی صادرات روغن پالم خام و برخی مشتقاتش را از ۲۸ آوریل به مدت ۳ هفته به منظور کنترل افزایش قیمت روغن های خوراکی داخلی که در پی حمله روسیه به اوکراین و کمبود مواد غذایی در سراسر جهان اتفاق افتاد، ممنوع کرد.

در نهایت دولت این کشور برای ضمانت امنیت ذخایر داخلی پس از رفع ممنوعیت صادرات روغن پالم سیاستی جدید اتخاذ کرده است که در آن تولیدکنندگان ابتدا باید بخشی از محصولات خود را برای مصرف داخلی به فروش برسانند تا مجوز صادرات برایشان صادر شود. 

برچسب‌ها مالیات روغن پالم اندونزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مالیات روغن پالم اندونزی مالیات روغن پالم اندونزی صادرات روغن پالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • نوبت مکافات جنایت
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد