Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نیروهای پلیس هند «هرشیت سریواستاوا» یکی از سران حزب حاکم هند (بهاراتیا جاناتا) که رهبری آن برعهده نارندرا مودی نخست وزیر این کشور است، را در در شهر کانپور بازداشت کرده‌اند.

یک مقام پلیس در شهر کانپور گفته که سیاستمدار هندی به دلیل اظهارات تحریک آمیز علیه مسلمانان بازداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از بازداشت حداقل ۵۰ نفر در پی تنش‌ها در کانپور خبر داد.

علت بازداشت این رهبر جوان از حزب ملی گرای هندو بهاراتیا جاناتا، انتشار پستی ضد اسلامی در شبکه‌های اجتماعی بوده است. این در حالی است که چند روز پیش یکی سخنگوی این حزب اظهاراتی اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) مطرح کرده بود که منجر به خشم کشورهای اسلامی و تنشهای دیپلماتیک با هند شده بود. در پی این اعتراضات، حزب حاکم هند با صدور بیانیه‌ای از تعلیق سخنگوی خود تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

در روزهای اخیر مسلمانان هند با برگزاری تجمعی که با تنش همراه شد، اظهارات علیه مقدسات مسلمانان از سوی مقامات ارشد حزب حاکم این کشور را محکوم کردند.

پس از اظهارات اهانت آمیز اخیراً سران حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام (ص)، که اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران را برانگیخت سران حزب بهاراتیا جاناتا در هند به مقامات این حزب دستور دادند که هنگام صحبت در مورد ادیان در تریبون‌های عمومی «بسیار محتاط» باشند.

یکی از سران ارشد این حزب و وزیر فدرال در دهلی نو گفت: ما نمی‌خواهیم مقامات حزب به گونه‌ای صحبت کنند که به احساسات مذهبی هیچ جامعه‌ای آسیب برساند.

بهاراتیا جاناتا، با حدود ۱۱۰ میلیون عضو عمدتاً هندو بزرگترین حزب سیاسی جهان است. مسلمانان حدود ۱۳ درصد از جمعیت ۱.۳۵ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5509410

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان دین اسلام پیامبر اکرم ص رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه فلسطین لبنان ایران جو بایدن عربستان سعودی جنگ اوکراین عراق سوریه ترکیه واشنگتن بهاراتیا جاناتا حزب حاکم هند سران حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • وحشت سران صهیونیسم از حکم احتمالی دادگاه لاهه
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی