Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار هادی شیرزاد روز چهارشنبه در همایش امنیت غذایی و مسایل زیستی افزود: استان قزوین به واسطه نقش پررنگ در حوزه بازرگانی بین الملل و اقتصادی در این حوزه به عنوان پایلوت انتخاب شده و فعالان اقتصادی این استان می توانند پیش از عقد قراردادهای خارجی، از وضعیت طرف های خارجی مقابل از ما استعلام بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تجار و بازرگانان از جمله در حوزه کشاورزی پیش از انجام مراودات بین المللی با مشورت از پلیس بین الملل می توانند قراردادهای امنی را با طرف های خارجی خود منعقد کنند و ریسک و خطرپذیری فعالیت خود را کاهش دهند.

فرمانده پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه تمام خدمات ما به مراجعه کنندگان رایگان است،گفت: متاسفانه از ظرفیت های مشاوره ای پلیس اینترپل در کشورمان برخلاف خیلی کشورها استفاده ای نمی شود.

وی با بیان اینکه باید جرایم حوزه بین الملل به موقع در اختیار پلیس بین الملل قرار بگیرد،افزود: تعدادی از تجار کشاورزی که برای فروش محصولات خود به خارج اقدام کرده بودند، مورد سوء استفاده قرار گرفتند اما پیگیری های لازم را برای رسیدگی انجام ندادند که این مساله یک نقص است.

وی افزود: برای طرح مساله و تحت تعقیب قرار دادن مجرمان احتمالی در حوزه بین المللی در مرحله اول نیازی به اثبات و ارایه مدرک نیست و با درخواست اعلان، طرف مقابل ملزم به ارایه توضیح می شود.

شیرزاد یادآور شد: بسیاری از اتفاقات که به پلیس اینترپل گزارش می شود قابلیت تعقیب کیفری را دارد و می توان برای مجرمان اعلان قرمز صادر کرد اما برخی افراد دچار مشکل شده به راحتی از این موضوع گذر و عبور می کنند و این موضوع باعث تداوم فعالیت های مجرمانه خواهد شد.

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در اعلام جرایم زیستی و کشاورزی که می تواند امنیت غذایی جامعه ما را با چالش مواجه کند باید جدیت بیشتری به خرج دهیم که مصادیق آن اطلاع رسانی شده است، گفت: برخورد و اعلان قرمز با مجرمان بین المللی در حوزه امنیت غذایی و کشاورزی و دامپروری می تواند مخاطرات و اعمال مجرمانه را در این حوزه کاهش دهد.

وی همچنین گفت: فعالیت های مربوط به مقابله با جرایم زیست محیطی و کشاورزی در برخی کشورها به شکل همکاری و در قالب پروژه مشترک دنبال می شود و به پلیس کشورها ماموریت داده شده اما در کشور ما این موضوع مشاهده نمی شود و پلیس بین الملل ایران در آن حضور ندارد.

سردار شیرزاد گفت: مثلا یکی از معضلات کشور ما قاچاق پرندگان ایران به کشورهای خارجی است که می توان برای مقابله با آن پروژه همکاری مشترک طراحی و اجرایی کرد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات حوزه دیپلماسی بین المللی انتظامی پرداخت و به سوالات فعالان بخش کشاورزی در مباحث مربوط به موضوع همایش پاسخ داد.

برچسب‌ها امنیت غذایی استان قزوین پلیس اینترپل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امنیت غذایی استان قزوین پلیس اینترپل امنیت غذایی استان قزوین پلیس اینترپل پلیس بین الملل پلیس اینترپل امنیت غذایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دراین مراسم برنقش روانشناسان و مشاوران درتشخیص آسیبها و مشکلات روابط افراد در زندگی خانوادگی و اجتماع تاکید شد.

روانشناسان می گویند سلامت روحی و روانی که در بسیاری از موارد کم اهمیت جلوه داده می شود مانند سلامت جسمی است که باید درکمترین زمان ممکن درمان شود. در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟