Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقیانوس‌ها نزدیک به ۳۰ درصد دی‌اکسید کربن تولید شده توسط انسان را جذب می‌کنند و از این طریق به کاهش گرمایش جهانی کمک می‌کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از سال 1992 هر ساله در تاریخ هشت ماه ژوئن، روز جهانی اقیانوس‌ها گرامی داشته می‌شود. گرامیداشت روز جهانی اقیانوس‌ها برای اولین بار توسط سازمان ملل متحد در سال 1992 میلادی مطرح شد و در تاریخ پنج دسامبر سال 2008 میلادی مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را برای تعیین این روز تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان ملل متحد (UN) شعار امسال روز جهانی اقیانوس‌ها را "احیا, اقدام جمعی برای اقیانوس‌ها" تعیین کرده است.

به نقل از cnbctv18, اقیانوس‌ها بیش از 70 درصد از کره زمین را تشکیل می‌دهند و تخریب آن‌ها می‌تواند محیط زیست کره زمین و ارتباط آن با منابع طبیعی را بی‌ثبات کند. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، اقیانوس‌ها حدود 50 درصد اکسیژن کره زمین را تولید می‌کنند و زیستگاه بخش عظیمی از تنوع زیستی جهان هستند. اقیانوس‌ها منبع اصلی تأمین پروتئین برای بیش از یک میلیارد نفر در جهان هستند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2030 میلادی، حدود 40 میلیون نفر از طریق اشتغال در صنایع مبتنی بر اقیانوس امرار معاش خواهند کرد. اقیانوس‌ها همچنین نزدیک به 30 درصد دی‌اکسید کربن تولید شده توسط انسان را جذب می‌کنند و از این طریق به کاهش گرمایش جهانی کمک می‌کنند. آمارها حاکی از آن است که به دلیل فعالیت‌های بی‌ملاحظه انسان‌ها, اقیانوس‌ها شاهد کاهش 90 درصدی جمعیت ماهی‌های بزرگ و 50 درصد نابودی صخره‌های مرجانی بوده‌اند.

"آب‌های ژرف اقیانوسی" تا چه اندازه می‌توانند گره‌گشای کمبود آب کشور باشند؟!/ آخرین وضعیت "کاوشگر ایرانی خلیج فارس"چرا از ظرفیت عظیم و متعدد دریاها در کشورمان استفاده نشده است؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست اقیانوس ها سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد

نصیریانی رئیس هیئت مدیره شرکت فناور گفت: روزانه ۲۰۰ تن نخ در این شرکت تولید می‌شود که اکنون با بهره گیری از روش دانش بنیان، دارای ویژگی ضد باکتری هستند.

وی افزود: نخ‌های آنتی باکتریال با نانو ذرات اکسید روی به هر دو روشِ افزودن حین ذوب ریسی و افزودن به روغن تکمیل تولید می‌شود و در نتیجه ماندگاری بالاتر نانو ذرات در بافت پلیمر خواص منسوجات تهیه شده به این روش تا مدت طولانی تری باقی می‌ماند.

نصیریانی اظهار داشت: نخ‌های ضد میکروب قابلیت شست وشو بدون کاهش اثر و جلوگیری از بوی نامطبوع این محصولات را برای استفاده در تولید فرش ها، روفرشی ها، و همچنین تولید البسه و پوشاک مناسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی تولید نخ در یزد گفت: نانو ذرات اکسید روی علاوه بر خواص آنتی باکتریالی و ضد قارچی و به طبع آن کاهش بوی نامطبوع، همچنین سبب بازتاب نور می‌گردد و به همین دلیل مقاومت منسوجات را به پرتو یووی افزایش می‌دهد. این ویژگی می‌تواند از بدن انسان در مقابل این پرتو‌ها محافظت کند.

نصیریانی افزود: نانوذرات اکسید روی به دلیل سمیت کمتر و پایداری بالاتر جز بهترین انتخاب‌ها برای تولید نخ ضد باکتریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • سخنگوی دولت: همانطور که در حوزه زیر ساخت، نظامی و سلامت از متوسط جهانی بیشتر رشد کرده ایم در سایر حوزه ها هم می توانیم (فیلم)
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک