Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در نشست خبری بیماریهای نوپدید اظهار کرد: در 12 روز اخیر موردی از فوت ناشی از کرونا در مراکز زیر پوشش این دانشگاه گزارش نشده است.

دکتر سیدجوادحسینی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 بیمار بستری کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت هستند، خاطر نشان کرد: روزانه 50 بیمار مشکوک به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراکز منتخب کرونا مراجعه می کنند و اکثر مراجعات نیز سرپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا به لحاظ میزان ابتلا،  ثابت است، گفت: امیدواریم شاهد این اتفاق باشیم که بیماری کرونا نیز مانند بیماری آنفولانزا درصد کشندگی پایین تری پیدا کند و مردم بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند اما هنوز برای تصمیم نهایی در خصوص این بیماری زود است و ما منتظر ابلاغیه ستاد ملی کرونا برای اجرای تصمیمات هستیم.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه در خصوص میزان واکسیناسیون کرونا در دوز اول و دوم درصد قابل قبولی داریم اما در دز سوم متاسفانه از میانگین کشوری پایین تر هستیم، گفت: تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک همچنان باید در دستور کار مردم قرار گیرد.

تاکنون 5نفر از هموطنان و 4 نفر از اتباع خارجی مبتلا سرخک شده اند

وی با اشاره به اینکه در خصوص بیماری سرخک نیز تاکنون 5 ایرانی و 4 اتباع به این بیماری مبتلا شده اند که خوشبختانه درمان موفقی داشته اند، عنوان کرد: 5 نفر ایرانی که مبتلا به سرخک شده است در ارتباط با اتباع خارجی بوده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اتباع خارجی 9 ماه تا 40 سال ساکن ایران واکسین  سرخک دریافت می کنند، گفت: تاکنون 60 هزار اتباع خارجی ساکن کشورمان واکسینه شده اند و کودکان زیر 5 سال ایرانی که واکسیناسیون آنها به تاخیر افتاده است نیز واکسن سرخک را دریافت کرده اند که در دوز اول 604 هزار نفر و در دز دوم 26 هزار نفر واکسینه شده اند.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه برای ورود اتباع خارجی به خصوص از کشورهای همسایه تست منفی کرونا و واکسیناسیون سرخک اهمیت دارد،  بیان کرد: در خصوص بیماری ابله میمونی نیز باید گفت که این بیماری در نمونه حیوانی اولین بار در سال 1958 در افریقا و در نمونه انسانی در سال 1970 در کنگو مشاهده شد.

وی ابراز کرد: راههای انتقال بیماری آبله میمونی در تماس با حیوان آلوده و یا گزش حیوان و در صورت ارتباط با فرد بیمار و آلوده شدن توسط قطرات سرفه و عطسه فرد بیمار است.

دکتر حسینی با بیان اینکه استفاده از ماسک، دریافت واکسن ، فاصله گرفتن از فرد بیمار و شستشوی دستها از نکات پیشگیری این بیماری است، ابراز کرد: از زمان مواجهه با بیمار 3 تا 13 روز دوره کمون بیماری است که در برخی اوقات این دوره بین 5 تا 21 روز است و کشندگی این بیماری 1 تا 10 درصد گزارش شده است.

وی گفت: علایم آبله میمونی ، تب و بثورات جلدی و بزرگ شدن غدد لنفاوی است که وجه افتراق آن با آبله همین التهاب غدد لنفاوی است .

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو نیز بیماری مشترک بین انسان و دام است، عنوان کرد: علایم این بیماری تب، سردرد و ضعف است اگر به موقع بیماری درمان نشود صددر صد کشندگی می دهد از همین رو توصیه می شود که عموم مردم، گوشت مورد نیاز خود را از کشتارگاه ها و مراکز معتبر دریافت کنند تا مدت زمان مناسب گوشت در دمای 4 تا 8 درجه باقی مانده باشد و بیماری احتمالی گوشت از بین رفته باشد .

دکتر حسینی در خصوص بیماری سالک گفت: خوشبختانه روند ابتلا به سالک کاهشی است و جمع آوری نخاله های ساختمانی یکی از موضوعات با اهمیت در عدم ابتلا به گزش پشه سالک است .

انتهای پیام / 

منبع: فارس

کلیدواژه: سرخک اتباع واکسن سرخک مشهد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اتباع خارجی دکتر حسینی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟