Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@23:20:22 GMT

دلیل قطعی حادثه قطار مشهد - یزد هنوز مشخص نشده

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۳۹۰۱

دلیل قطعی حادثه قطار مشهد - یزد هنوز مشخص نشده

آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن نامی با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل اظهارکرد:‌ حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت بود که در ۸۰ کیلومتری طبس و در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی گفت: ۳۸۲ تن به وسیله این قطار مسافری در حال انتقال به یزد بودند، که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد سایر افراد بین راه سوار شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه پس این حادثه ۸ واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند. پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و ... در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و ... در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مصدومان و فوتی‌ها این حادثه از محل منتقل شده‌اند اظهار کرد: علت این حادثه تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود، در واقع علت قطعی حادثه پس از بررسی کمیسیون پنج نفره سوانح ریلی اعلام خواهد شد و تا زمانی که جلسه کمیسیون سوانح ریلی برگزار شود هر آن‌چه که به عنوان دلیل وقوع حادثه اعلام می‌شود گمانه زنی است و باید پس از بررسی علت قطعی اعلام شود.

وی همچنین درباره مفقودی‌های این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ مفقودی در این حادثه نداشتیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال عامدانه یا خرابکارانه بودن این حادثه نیز گفت: چنین احتمالاتی به هیچ عنوان مطرح نیست و صحت ندارد.

محمد حسن نامی در پاسخ به این این پرسش که بیل مکانیکی چگونه واژگون شده است پاسخ داد: باید در این باره اعضای کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند.

نامی اضافه کرد:‌ در حال حاضر اقدامات برای بازکردن مسیر ریلی در حال انجام است و تمامی مصدومان و مسافران قطار از محل منتقل شده‌اند. همچنین وزرای راه و شهرسازی و کشور نیز به همراه جمعی از معاونین خود در محل حادثه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حادثه قطار مشهد یزد محمدحسن نامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد