Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، شفقنا به نقل از الوطن نوشت: براساس گزارش این سایت، خاندان حاکم عربستان هم اکنون حمایت از این سازمان غیرانتفاعی را که نام «Hevolution Foundation» را به یدک می کشد، آغاز کرده است.

سایت مذکور با اشاره به اینکه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در حال حاضر برجسته ترین عضو خاندان سلطنتی عربستان است که در عمل حاکم این کشور محسوب می شود و حضور پدرش در راس قدرت، صوری است، آورده است: این مبلغ باعث می شود عربستان سعودی به بزرگترین حامی مالی محققانی تبدیل شود که برای درک دلایل پیری تلاش می کنند و به دنبال تولید داروهایی برای کند کردن این روند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش با بیان اینکه شاید انگیزه حکومت سعودی از این موضوع برآمده از این ایده باشد که بیماری های پیری تهدید مشخصی برای آینده این کشور به شمار می رود، آمده است: بیشتر کسانی که پول زیادی دارند، همواره به این سمت می روند و تلاش می کنند درمانی برای پیری پیدا کنند.

وبسایت تکنولوژی ریویو از افرادی نظیر بری پیج بنیانگذار گوگل، جف بزوس میلیاردر، لری الیسیون، پیتر تیل و دیگران در این زمینه نام برده و اورده است: اکنون عربستان نفت خیز هم که دارایی های هنگفتی دارد، برای همین منظور تلاش می کند.

در این گزارش با اشاره به اینکه شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مردمی که در کشورهای حاشیه خلیج(فارس) زندگی می کنند، از لحاظ بیولوژیکی سریعتر پیر می شوند، در ادامه نوشت: اساسا عربستان از بیماری های فراوان ناشی از رژیم های غذایی غنی و ورزش بسیار کم رنج می برد. هرچند جمعیت عربستان با میانگین سنی ۳۱ سال، نسبتا جوان محسوب می شود اما این کشور شاهد افزایش نرخ چاقی و دیابت است.

کد خبر 682008 برچسب‌ها بن سلمان عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بن سلمان عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد

به گزارش تابناک به نقل از میزان – گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا CHRC به‌تازگی منتشر شد؛ این گزارش به موضوع‌های متعدد حقوق بشری که طی دهه‌های متمادی بر زندگی کانادایی‌ها تاثیر گذاشته پرداخته است و چالش‌های حقوق بشری مداوم این کشور را بررسی و اعلام کرده است.

افزایش اسلام‌هراسی، جنایت‌های نفرت‌محور، نقض مداوم حقوق افراد معلول و تاثیرات نژادپرستی محیطی بر جوامع بومی، سیاه‌پوست و دیگر جوامع نژادی از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا به آن‌ها پرداخته است.

کمیسر حقوق بشر کانادا هنگام ارائه گزارش یاد شده به پارلمان این کشور به نرخ فزاینده دریافت شکایت‌های مربوط به تبعیض و سخنان نفرت‌محور اشاره و اظهار کرد: در طول سال ۲۰۲۳ مسائل مبرم حقوق بشری بر زندگی روزمره مردم در سراسر کانادا تاثیر گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد: کمیسیون حقوق بشر کانادا به‌عنوان یک نهاد ملی مدت‌ها است که به وجود نژادپرستی سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان در این کشور اذعان دارد.

نکات برجسته گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا عبارتند از:

- شکایت اعضای نیرو‌های مسلح کانادا از آزار جنسی و تبعیض
- شکایت از اسلام‌هراسی
- شکایت از جنایت‌ها و سخنان نفرت‌محور
- شکایت از تاثیرات نامتناسب قوانین بر وضعیت و بهره‌مندی جوامع و افراد بومی، سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های نژادی
- شکایت از رویکرد تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس کانادا
- شکایت افراد معلول از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف
- شکایت زنان از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف و تبعیض‌های جنسیتی به‌ویژه در دستمزد
- شکایت بی‌خانمان‌ها از تداوم بحران مسکن

در بخشی از گزارش یاد شده به موضوع نقض حقوق زندانیان در کانادا اشاره شده و آمده است که اداره زندان‌های کانادا به دلیل ناتوانی در ارائه مراقبت و درمان کافی به زندانیان معلول عملا حقوق آن‌ها را نقض می‌کند.

در عین حال، زنان زندانی در زندان‌های فدرال کانادا که عمدتا از بومیان هستند، از تاثیرات گسترده رویکردهای تبعیض‌آمیز رنج می‌برند؛ آن‌ها بیش از حد گرفتار سیستم طبقه‌بندی امنیتی، حبس در سلول‌های انفرادی و ... هستند.

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا همچنین اعلام کرد که باید در سیستم مدیریت داده‌های شکایت‌های حقوق بشری این کشور بازنگری انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله