Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه پارلمان ایرنا، احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش با ارسال نامه ای به ریاست سازمان صداوسیما ضمن انتقاد از این طرح و با اشاره به نامه ۲۷۱ نفر از نمایندگان مجلس و همچنین معاون حقوقی رئیس جمهور، خواستار بررسی کارشناسی دقیق این موضوع با حضور کارشناسان موافق و مخالف این طرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ،اسلام شهر و پردیس در مجلس با اشاره به شأن سیاست‌گذاری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و جایگاه قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی، از رئیس رسانه ملی خواست که به دلیل دربرگیری این مسئله و اهمیت آن برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان، ضمن دعوت از کارشناسان و اساتید موافق و مخالف این طرح به بررسی دقیق و کارشناسی آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه احمد نادری خطاب به جبلی رئیس سازمان صدا و سیما آمده است: همانطور که مستحضرید برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ به بررسی کارشناسی تصویب طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داشت.

در ادامه این نامه بیان شده است: هرچند پرداختن به اصل مسئله کار درستی است اما متاسفانه رویکرد برنامه کاملا مطابق با اراده طراحان موضوع بوده است، درحالیکه برای بررسی کارشناسی یک موضوع لازم است که از زوایای مختلف به آن مسئله پرداخته شود و عجیب است که کارشناسان برنامه، نه در گزارش تولیدی و نه در دعوت از میهمانان به این اصل ابتدایی و منطقی در بررسی کارشناسی موضوع توجهی نکردند.

وی افزود: طبق اصل ۷۱ قانون اساسی، قانونگذاری از وظایف مجلس شورای اسلامی است و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تنها می تواند سیاستگذاری کند.

نادری خاطر نشان کرد: مجلس در خصوص نحوه سنجش و پذیرش قانون جامعیدارد و تصویب این طرح در تعارض با قانون مجلس بوده است و از اینرو ۲۷۱ نفر از نمایندگان مجلس شورایاسلامی در بیانیه‌ای خطاب به سران قوا تاکید کردند که مجلس پیش‌تر در حوزه کنکور ورود کرده و طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در سال ۱۳۹۲ به تصویب نمایندگانرسیده است و به همین علت باید مصوبه شورا ملغیشده و مصوبه مجلس ملاک اقدام قرار گیرد.

وی یادآور شد: معاون محترم حقوقی رئیس جمهور نیز ضمن بررسیتعارض مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه مجلس شورای اسلامی، طی مکاتبه ای رسمی اعلام می‌کند که مصوبه مجلس باید ملاک اقدام قرار گیرد.

نادری گفت: علاوه بر مشکلات حقوقی مترتب به مصوبه شورای‌عالیانقلاب فرهنگی ، اجرای این مصوبه موجب تشدیدنابرابری آموزشی ، طبقاتی شدن جامعه ، نادیده گرفته شدن دروس فرهنگ ساز ، فشار مضاعف اقتصادی بر خانواده‌ها ، نابودی داوطلبان مناطق محروم و ... خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شب گذشته از سه نفر دعوت شد که هر سه نفر آنان موافق این مصوبه بودند و بدون دعوت از نمایندگان مجلس ، معاونت حقوقی رئیس جمهور و صاحبنظران حوزه آموزش، به صحبت در خصوص این مصوبه پرداختند، کما اینکه حضور رئیس سازمان سنجش و رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به عنوان مجری قوانین و مسئولان اجرایی در این برنامه جای تامل دارد!

وی افزود: لطفا در اسرع وقت به نمایندگان مجلس شورای اسلامیو اساتید و کارشناسان مخالف این طرح در برنامه ایویژه با همان مدت زمان در صدا و سیما فرصت داده شود  تا در این خصوص با مردم شریف ایران و مجریان صاحب نظر صدا و سیما، گفتگویی زنده داشته باشند تا تشویش ایجاد شده در اذهان مردم شریف، برطرف و به دانش آموزان و خانواده های نگران توضیحات کافی و لازم ارائه شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهر تهران انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهر تهران انقلاب فرهنگی مجلس شورای اسلامی شهر تهران انقلاب فرهنگی بررسی کارشناسی انقلاب فرهنگی شورای عالی مجلس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب