Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن نامی، با اشاره به وقوع حادثه خروج قطار مشهد - یزد از ریل اظهارکرد:‌ حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری مشهد - یزد در حال حرکت بود که در ۸۰ کیلومتری طبس و در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی گفت: ۳۸۲ تن به وسیله این قطار مسافری در حال انتقال به یزد بودند، که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد سایر افراد بین راه سوار شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه پس این حادثه ۸ واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند. پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و ... در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و ... در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مصدومان و فوتی‌ها این حادثه از محل منتقل شده‌اند اظهار کرد: علت این حادثه تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود، در واقع علت قطعی حادثه پس از بررسی کمیسیون پنج نفره سوانح ریلی اعلام خواهد شد و تا زمانی که جلسه کمیسیون سوانح ریلی برگزار شود هر آن‌چه که به عنوان دلیل وقوع حادثه اعلام می‌شود گمانه زنی است و باید پس از بررسی علت قطعی اعلام شود.

وی همچنین درباره مفقودی‌های این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ مفقودی در این حادثه نداشتیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره احتمال عامدانه یا خرابکارانه بودن این حادثه نیز گفت: چنین احتمالاتی به هیچ عنوان مطرح نیست و صحت ندارد.


محمد حسن نامی در پاسخ به این این پرسش که بیل مکانیکی چگونه واژگون شده است پاسخ داد: باید در این باره اعضای کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند.

نامی اضافه کرد:‌ در حال حاضر اقدامات برای بازکردن مسیر ریلی در حال انجام است و تمامی مصدومان و مسافران قطار از محل منتقل شده‌اند. همچنین وزرای راه و شهرسازی و کشور نیز به همراه جمعی از معاونین خود در محل حادثه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: فوری: حادثه تلخ در حوالی طبس؛خروج مرگبار قطار مشهد یزد از ریل و فوت حداقل ده هموطن

۲۳۳۲۳۳

کد خبر 1639298

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تصادف قطار مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

آفتاب‌‌نیوز :

آتشیار حمید خدیوی اظهار کرد: در ساعت ۱۶:۱۱ دقیقه عصر امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه، حادثه فرونشست زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله تیم عملیاتی از ایستگاه۵۱ به محل حادثه اعزام شدند.

افسر نگهبان ِآتش نشانی مشهد ادامه داد: با حضور تیم عملیاتی مشخص شد فرونشست به عمق ۲ متر و ابعاد ۲ در ۲ به دلیل بارش باران و نشت از طرح اگو به زیر آسفالت اتفاق افتاده است.

وی گفت: با توجه به فرونشست عمیق و ایجاد حفره با قطر زیاد، یک طرف از بلوار کلاهدوز مسدود شد، همچنین از هر گونه تردد در این ناحیه جلوگیری به عمل ِآمد و پس از انجام عملیات رفع خطر، محل تحویل اداره آب و فاضلاب گردید.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد