Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:12:44 GMT

هشدار! تماشای تلویزیون احتمال سکته را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۴۲۳۱

هشدار! تماشای تلویزیون احتمال سکته را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و ‍پیشرف خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی که اخیرا صورت گرفته مطالعه هشدار می‌دهد که هر ساعت تماشای تلویزیون روی مبل در دهه ۶۰ زندگی شما، خطر سکته مغزی را تا ۱۴ درصد افزایش می‌دهد.

این پژوهش در ایالات متحده و براساس نظارت بر فعالیت بیش از ۷۵۰۰ آمریکایی در دهه ۶۰ زندگی آنها انجام شد و مشخص شد، افرادی که به مدت ۱۳ ساعت بی‌تحرک بودند، ۴۴ درصد بیشتر دچار سکته مغزی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تحقیقات همچنین نشان داد، افرادی که حدود ۲۵ دقیقه در روز ورزش می‌کنند، خطر ابتلای انها به سکته مغزی تا ۴۳ درصد کاهش می‌‌یابد.

پژوهشگران یاداور می‌شوند،  با افزایش سن به طور طبیعی فعالیت افراد به طور طبیعی کاهش می‌یابد و آنها طولانی مدت می‌نشینند؛  نتایج این مطالعه از این جهت حائز اهمیت است که هشدار داده است هر ساعتی که در دهه ۶۰ و ۷۰ زندگی خود را صرف انجام فعالیت های کم تحرک روزانه می‌کنید، خطر سکته مغزی را ۱۴ درصد افزایش می‌دهید.

در مقابل، انجام تنها ۲۵ دقیقه ورزش متوسط، مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری در روز، خطر ابتلا را تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. تحقیقات گذشته نشان داده است که بی‌تحرکی می‌تواند منجر به تجمع مواد چربی در شریان‌های شما شود که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ ت 141

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تماشای تلویزیون سکته مغزی سالمندان سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان

بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و فراوانی پشه در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان شرایط تهدیدآمیز برای افزایش بیماری مالاریا در این استان ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مهدی زنگنه ضمن هشدار در خصوص شیوع بیماری مالاریا در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان، فراوانی پشه در مناطق مرزی و گرمای هوا، شرایط مساعد برای افزایش انفجاری بیماری مالاریا در مناطق مرزی استان را فراهم  کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: هم‌استانی‌ها در مناطق مرزی در صورت مشاهده هرگونه تب و بدن درد در هر یک از اعضای خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه تا از این افراد لام مالاریا گرفته شود.

وی بر اهمیت شناسایی و درمان به موقع بیماران مبتلا به مالاریا  برای کنترل و پیشگیری از افزایش موارد بیماری تاکید کرد و افزود: شناسایی سریع و درمان به موقع، صحیح و کامل بیمارا (کمتر از 24 ساعت)،  از راهکارهای اصولی مبارزه با مالاریا است.

زنگنه گفت: مردم حتماً برای جلوگیری از گزش پشه اقدامات حفاظتی شامل پوشیدن لباس‌های محافظ، استفاده از حشره‌کش‌ها و خوابیدن زیر پشه‌بند و نصب توری بر درب و پنجره‌ها را رعایت کرده و تا حد امکان برای خشکاندن آب‌های راکد اطراف محل زندگی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟