Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌سایت فوتوگرافی، این عکس کهکشان راه شیری را نشان می‌دهد که به سمت برخورد با کهکشان همسایه‌مان یعنی «آندرومدا» حرکت می‌کند. البته این اتفاق به این زودی‌ها رخ نخواهد داد، اما این عکس همچنان شما را متحیر نگه می‌دارد و قدرت قادر متعال جهان را تحسین می‌کند.

اخترشناسان ناسا اعلام کردند که اکنون می‌توانند برخورد تایتانیک‌گونه کهکشان‌های راه شیری و آندرومدا را پیش‌بینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، نیازی به تماشای مجدد فیلم‌های آخرالزمانی و آماده شدن برای فاجعه نیست؛ چراکه این رویداد بزرگ کیهانی قرار است تا چهار میلیارد سال دیگر رخ ندهد.

به لطف داده‌ها و اندازه‌گیری‌های تلسکوپ فضایی هابل از حرکت آندرومدا، اخترشناسان تشخیص دادند که این به سمت کهکشان راه شیری در حال سقوط است. گرانش بین دو کهکشان و همچنین ماده تاریک نامرئی که هر دو را احاطه کرده است، آنها را به هم نزدیک‌تر می‌کند. در حال حاضر، آندرومدا ۲.۵ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد.

کهکشان سمت راست، راه شیری و سمت چپ آندرومدا است

زمانی که برخورد رخ می‌دهد، چه اتفاقی برای منظومه شمسی می‌افتد؟ با قضاوت بر اساس پیش‌بینی‌های ناسا، جای نگرانی وجود ندارد.

ناسا خاطرنشان می‌کند: «احتمالا خورشید به منطقه جدیدی از کهکشان ما پرتاب خواهد شد، اما زمین و منظومه شمسی ما در خطر نابودی قرار ندارند.»

منبع: الف

کلیدواژه: راه شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «پل اوبراین» مدیر اجرایی دفتر عفو بین‌الملل در آمریکا امروز پنج‌شنبه در واکنش به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه، اظهار کرد: اعتراضاتی که در داخل دانشگاه‌های آمریکا و اطراف آنها برای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها برپا شد، با واکنش‌های سرکوبگرانه از جمله بازداشت و اخراج دانشجویان روبه‌رو شدند.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، اوبراین گفت: حق اعتراض کردن از منظر گفتگوی آزادانه درباره تحولات جاری در غزه در کنار استمرار حمایت‌های تسلیحاتی واشنگتن از اسرائیل، بسیار اهمیت دارد.

این مسوول عفو بین‌الملل افزود: بر اساس قوانین بین‌المللی آزادی دانشگاهی فاکتور اصلی حق تحصیل است، بر این اساس از مدیریت‌های دانشگاه‌ها می‌خواهیم از حق دانشجویان در اعتراض مسالمت‌آمیز و امنیت حمایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • هادی چوپان برای توماج صالحی درخواست عفو کرد
  • عفو بین‌الملل سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد