Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:29:37 GMT

ستایش کاراکاس از مکزیک برای تحریم اجلاس لس آنجلس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۴۵۵۴

ستایش کاراکاس از مکزیک برای تحریم اجلاس لس آنجلس

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در پی خودداری آمریکا از دعوت از ونزوئلا برای شرکت در این اجلاس در لس آنجلس، حضور در آن را تحریم کرد.  

مادورو با توصیف تصمیم اوبرادور به عنوان شجاعت و صراحت، افزود: اقدام واشنگتن در دعوت نکردن از او یا سران کوبا و نیکاراگوا، اقدامی تبعیض آمیز بود که با این اقدام، شکست آن تضمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش "رویترز"؛ مارسلو ابرارد وزیر امورخارجه مکزیک سه‌شنبه شب، با انتقاد از رویکرد دوگانه دولت ایالات متحده به علت خودداری از دعوت از کشورهای کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه در منطقه آمریکای لاتین برای شرکت در اجلاس سران آمریکا به بهانه دموکراتیک نبودن آن‌ها، واشنگتن را به در پیش گرفتن رویکرد دوگانه به دلیل این سیاست و در عین حال حفظ روابط با دولت‌های غیر دمکراتیک در جنوب شرقی آسیا، متهم کرد.

ابرارد در نشریه مکزیکی "اکسلسیور" با متناقض توصیف کردن این تصمیم آمریکا، با اشاره به روابط واشنگتن با کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) که از نظر آمریکا دموکراتیک نیستند، افزود: اصل به اصطلاح دموکراتیک در همه موارد به طور یکسان اعمال نمی‌شود و تنها در برخی موارد که مناسب باشد از این اصل استفاده می‌شود.  

میانمار یکی از این کشورها است که پس از کودتای نظامی، توسط ارتش این کشور اداره می‌شود.  

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه به وقت محلی مدعی شد که تصمیم برای عدم دعوت از کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه پس از هفته‌ها رایزنی‌های فشرده و به دلیل نگرانی‌ها در مورد نقض حقوق بشر و نبود مردمسالاری در این کشورها بوده است.  

 پرایس در باره تصمیم مکزیکوسیتی مبنی بر تحریم این نشست، ادعا کرد که واشنگتن موضع مکزیک را درک می‌کند، اما یکی از عناصر اصلی این اجلاس، داشتن دولت دموکراتیک است و این کشورها نمونه‌ای از حکومت دموکراتیک نیستند.  

کاخ سفید کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را به اجلاس سران قاره آمریکا به میزبانی آمریکا دعوت نکرده است و این اقدام رئیس جمهور مکزیک را بر آن داشت تا تهدید خود مبنی بر تحریم این رویداد به دلیل عدم دعوت از همه کشورهای نیمکره غربی را عملی کند. تحریم این اجلاس از سوی آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک و برخی سران دیگر کشورهای آمریکای لاتین، اهمیت نشست سران در لس آنجلس را کاهش داد که قرار است مسائل مهاجرتی و اقتصادی این منطقه را بررسی کند.  

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امیدوار است که بتواند روابط را با آمریکای لاتین که در زمان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا آسیب دیده است بازسازی و نفوذ آمریکا در این کشورها را مجدداً تقویت و با چین مقابله کند.  

  به نوشته نشریه ال دیاریو، این تصمیم واشنگتن فراتر از سخنان انتقاد آمیز سران آمریکای لاتین، به اندازه‌ای در هفته‌های اخیر در آمریکای لاتین سر و صدا به پا کرده که قرار شده به عنوان اقدامی عملی و به موازات برگزاری این اجلاس، نشست «جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب» (Celac) در آرژانتین برگزار شود.

 
 

برچسب‌ها دونالد ترامپ ند پرایس آرژانتین ایالات متحده آمریکا نیکاراگوئه دولت بایدن ونزوئلا وزارت خارجه آمریکا واشنگتن کوبا آندرس مانوئل لوپز اوبرادور جو بایدن لس آنجلس تایمز نیکلاس مادورو مکزیک اتحادیه جنوب شرق آسیا لس آنجلس حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ند پرایس آرژانتین دونالد ترامپ ند پرایس آرژانتین ایالات متحده آمریکا نیکاراگوئه دولت بایدن ونزوئلا وزارت خارجه آمریکا واشنگتن کوبا جو بایدن لس آنجلس تایمز نیکلاس مادورو مکزیک اتحادیه جنوب شرق آسیا لس آنجلس حقوق بشر آمریکای لاتین لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نشست سران این سازمان بر ادامه تعامل با حکومت طالبان در چارچوب کمک‌های بشردوستانه و گفتگوهای سازنده تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسین ابراهیم طاها» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامینشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاپانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی خواهان آتش بس فوری در نوار غزه شد
  • طاها:سازمان همکاری اسلامی به تعامل با افغانستان ادامه می‌دهد
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • امیرعبداللهیان با وزیر خارجه گامبیا دیدار کرد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد