Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: در آینده نزدیک با استفاده از توان و ظرفیت ۲هنرمند بزرگ شهرستان پاکدشت، شهرک صنایع دستی افتتاح می شود که در نخستین گام برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغال آفرینی می کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت، در آستانه فرا رسیدن روز صنایع دستی صبح امروز ویژه برنامه‌ای با حضور پروانه حیدری معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، محسن اردستانی فرماندار، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات شورای اسلامی شهر پاکدشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه صنایع دستی، توسعه اقتصاد و فرهنگ 

در این مراسم محسن اردستانی با اشاره به ظرفیت‌های نادیده گرفته شده صنایع دستی و گردشگری پاکدشت اظهار داشت: هنرمندان بی‌توقع و با تکیه برتوان و امکانات منطقه خود با دمیدن روح غیرت و عزت، نقشینه‌های ماندگاری را به وجود می‌آورند که اشیا برجا مانده نیز خود مبلغان بزرگ فرهنگی اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به نقش صنایع دستی در معرفی یک کشور افزود: صنایع دستی ید طولایی در ترسیم ناگفته‌های فرهنگی اجتماعی اقتصادی دارد و واقعیت‌های ناگفته یک کشور را با نقوش زیبا و صامت به دنیا مخابره می‌کند.

فرماندار پاکدشت در ادامه با بیان صادرات تاریخچه قوی فرهنگی ایران اسلامی در جهان با تبلور صنایع دستی و حضور زیرکانه صنعتگران و کارآفرینان ایرانی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی چندین ساله دشمنان در مقابل فرهنگ ایران اسلامی، در ادامه ابراز کرد: استعداد هنرمندان کارآفرین و صنایع دستی کاران کشور بسیار بالاست و نیازمند توجه بیش از پیش برای شکوه و پیشرفت از سوی سازمان صنایع دستی و گردشگری استان و کشور می رود.

اردستانی در ادامه تصریح کرد: شهرستان پاکدشت در حوزه گردشگری و صنایع دستی ویژه است و مغفول ماندن آن باعث ضرر و زیان های به منطقه و استان شده، دولت سیزدهم ظرفیت بسیار خوبی را برای رشد صنایع دستی و مشاغل خانگی فراهم نموده و خوشبختانه از سال گذشته حمایت های خوبی در شهرستان پاکدشت انجام شده و در حال انجام است.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های ناشناخته

پروانه حیدری با اشاره به نبود نمایشگاه دائمی ویژه صنایع دستی پاکدشت، آن را سنگی بزرگ در مسیر ناشناخته ماندن فعالیت های هنرمندان این خطه دانست و اظهار داشت: 2عامل نبود نمایشگاه دائمی و نرسیدن و نداشتن تطابق صنایع دستی با استاندارهای لازم باعث پیشرفت نکردن محصولات دستی زیبای هنرمندان پاکدشت است.

وی افزود: گفته می شود تا کنون نمایشگاه های کوچکی برای معرفی هنرمندان برگزار شده اما برای حمایت از صنایع دستی کاران نبوده و در راه تلاش برای کار دیگری است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در ادامه ابراز کرد: در آینده نزدیک با استفاده از توان و ظرفیت 2هنرمند بزرگ شهرستان پاکدشت، شهرک صنایع دستی افتتاح می شود که در نخستین گام برای بیش از 3 هزار نفر اشتغال آفرینی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان معارفه شدبرگزاری سومین رویداد ملی میراث فرهنگی در شیراز/ فناوری بومی ایران با میراث ناملموس تکمیل می‌شود

حیدری در پایان با اشاره به ظرفیت های بکارگیری نشده در پاکدشت و ترسیم برنامه بلندمدت در استان تهران برای بهره گیری از این ظرفیت‌های مغفول مانده خاطرنشان کرد: پاکدشت با ظرفیت های بسیار زیاد، حرف های گفتنی بسیاری در حوزه صنایع شیشه، کاشی هفت رنگ، سفال دارد و اساتید بزرگ پاکدشتی وجود دارند که بزودی در سمینارها، استارتاپ های بزرگ استانی از آن‌ها برای افزایش توان استان تهران و کشور بهره گیری می شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی شهرستان پاکدشت صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی