Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-04@09:00:33 GMT

وزیر راه علت سانحه قطار مشهد- یزد را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۴۸۰۱

وزیر راه علت سانحه قطار مشهد- یزد را اعلام کرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: علت اصلی حادثه در دست بررسی است، اما آنچه به‌طور کلی موجب این حادثه شده، خطای انسانی است که بیش‌تر از ناحیه راننده بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت، باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

به گزارش ایمنا، رستم قاسمی، در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت حادثه دلخراش قطار مسافربری «مشهد-یزد» به ملت ایران و خانواده‌های داغدار، اظهار کرد: امدادرسانی و اقدامات لازم از همان دقایق اولیه حادثه آغاز و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص علت حادثه نیز تیم سوانح وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن در محل حادثه مستقر هستند تا بررسی‌های دقیق انجام شود و سپس گزارش کامل علت حادثه را به عرض مردم ایران خواهیم رساند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که معلوم است در این منطقه به دلیل وضعیت آب و هوایی شب‌ها کار می‌کنند که مسیر را ترمیم یا بازسازی کنند که طبق روال گذشته شرکت‌های پیمان‌کاری که با راه‌آهن قرارداد دارند، این اقدام را انجام می‌دهند.

قاسمی اضافه کرد: گویا عملیات اجرایی مسیر ساعت ۴:۳۰ صبح به پایان می‌رسد و کارگاه تعطیل می‌شود و بعد از آن دو قطار باری در مسیر حرکت می‌کنند و مسیر را طی کرده‌اند و قطار سومی باید مسیر را می‌رفته است.

وی با اشاره به اینکه بیل میکانیکی علت اصلی حادثه بوده است، گفت: در وهله نخست به لوکوموتیو و سپس به واگن‌های بعدی برخورد می‌کند. بر اساس گزارش‌های اولیه در این سانحه شیشه‌های جلو لوکوموتیو طی برخورد با بیل شکسته می‌شود که لوکوموتیوران اقدام به کشیدن ترمز می‌کند، اقدامی که باعث وقوع این حادثه شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است، اما آنچه که به طور کلی موجب این حادثه شده، خطای انسانی است که بیشتر از ناحیه راننده بوده است و اینکه چرا و چگونه و به چه علت باید بررسی دقیقی صورت بگیرد.

منبع: فارس

کد خبر 580571

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی رستم قاسمی قطار مسافری مشهد یزد برخورد قطار مسافری مشهد یزد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه و شهرسازی وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، «مهرداد بذرپاش» که روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در نشست این کمیسون در ابوظبی حاضر شده بود، پس از برگزاری نشست مذکور و دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی ابوظبی، با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نائب رئیس دولت امارات دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر «الوطن» ابوظبی برگزار شد، دو طرف در مورد روابط و همکاری‌ها به‌ویژه توسعه تجارت بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

شایان‌ذکر است که مهرداد بذرپاش در این سفر به گفت‌وگو با مقامات و فعالان اقتصادی امارات پرداخت تا موضوع توسعه تجارت بین دو کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در این سفر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان پیش‌بینی کرد تجارت بین دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لغزندگی خیابان و بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد
  • مصدومیت ۴ تن در سانحه رانندگی پیرانشهر
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز