Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی، از نمایشگاه و دستاوردهای صندوق های خرد اعتبارات زنان روستایی و عشایری در روستای قاضی جهان شهرستان آذرشهر بازدید کرد.

‌ به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه این بازدید، از حمایت ویژه دولت از صندوق های خرد روستایی خبر داد و گفت: توسعه روستاها و مناطق محروم از اولویت های دولت مردمی است و صندوق های خرد بانوان روستایی فرصت مناسبی برای اشتغال بانوان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانم مهندس رقیه زرگری مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردها و اثرات مثبت ایجاد صندوق ها در درآمد زایی، اشتغال زایی و توان افزایی زنان به مسائل و مشکلات موجود از جمله پایین بودن میزان سرمایه صندوق ها و عدم حمایت بانک های عامل در پرداخت تسهیلات کم بهره تاکید داشت.

لازم به ذکر است این صندوق‌ها در راستای توانمندسازی و ساماندهی فعالیت‌های بانوان روستایی، تجمیع سرمایه‌های کوچک، تخصیص و جذب سرمایه‌های مالی و فراهم نمودن زمینه اشتغال قشر زنان در سطح روستاها، راه اندازی می‌شود.

در این نمایشگاه که با هدف معرفی محصولات تولیدی زنان منطقه و آشنایی با فعالیت های زنان عضو صندوق های خرد زنان در محل کتابخانه عمومی روستای قاضی جهان برپا گردیده بود محصولات مختلف و متنوع محلی از جمله صنایع دستی ممقان دوزی، تابلو فرش دست بافت، عرقیجات گیاهی، انواع خشکبار، ترشی و مربا، رشته و نان محلی، گل و گیاه به نمایش گذاشته شده بود.

گفتنی است این نمایشگاه که با استقبال گرم اهالی منطقه مواجه گردید به همت امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر و فرمانداری شهرستان و با مشارکت 9 مورد از صندوق های خرد زنان به ویژه صندوق های خرد زنان قاضی جهان، گوگان و ممقان به مدت 3 روز برپا گردید.

شایان ذکر است که از سال 88 تا کنون تعداد 9 صندوق خرد در شهرستان آذرشهر  تشکیل گردیده است که برای 260 نفر اشتغال زایی شده است.

  در این بازدید خانم دکتر رقیه صادق زاده مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مهندس علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر ، بخشدار و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.



                                                                         







منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر صندوق های خرد جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس