Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@17:05:13 GMT

استقبال از روس‌ها با کوکتل مولوتف!

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۴۷۶

استقبال از روس‌ها با کوکتل مولوتف!

آفتاب‌‌نیوز :

«گاملت زینکیوسکی» به روش خودش علیه حمله روسیه به اوکراین مبارزه می‌کند و دیوارنگاره‌هایی را برای ایجاد روحیه بر روی دیوارهای شهر «خارکوف» یکی از شهرهای درگیر جنگ در اوکراین خلق می‌کند.

به گزارش رویترز، این هنرمند هنر خیابانی که در اوکراین شناخته شده است می‌گوید آثارش غیرسیاسی هستند اما نقاشی که بر روی در مُهر و موم‌شده یکی از ساختمان‌های شهر خلق شده است، چیز دیگری نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاشی که سه متر ارتفاع دارد، یک ظرف بنزین و چند بطری که بر روی دهانه آن‌ها تکه پارچه قرار داده شده است را به تصویر می‌کشد و یادآور بمب‌های دست‌سازی است که شهروندان در ماه فوریه برای مقابله با حملات روسیه در «خارکوف» و «کی‌یف» ساخته بودند.

این نقاشی «مهمان‌نوازی از جهنم» نام دارد و این هنرمند نیز سیاسی بودن ماهیت این نقاشی را پذیرفته است.

او بیان کرد: «سربازان روسیه واقعا فکر می‌کردند مردم در «خارکوف» و «کی‌یف» با گل از آن‌ها استقبال می‌کنند... ولی آن‌ها با کوکتل‌ مولوتف با روس‌ها ملاقات کردند.»

با این‌حال این هنرمند همچنان معتقد است هدف او از خلق دیوارنگاره ایجاد بیانیه سیاسی نیست بلکه او می‌خواهد برای مردم موضوع جدیدی برای فکر کردن به وجود بیاورد.

این هنرمند ۳۵ ساله معتقد است، جنگ و بمب تنها چیزهایی نیستند که مردم به آن‌ فکر می‌کنند. او می‌گوید مردم با وجود هنر قوی‌تر هستند.

این نقاش هنر خیابانی، دوست دارد در بهترین حالت ممکن در انگلستان به فعالیت هنری ادامه دهد، اما نمی‌خواهد شهرش را ترک کند؛ چراکه کمک می‌کند شهری جدید و کشوری جدید ساخته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کوکتل مولوتف حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حسین رنجبر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۹۳ اثر در تکنیک‌های اسکرچ برد، آبرنگ و کلاژ به تماشا گذاشته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان