Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@17:10:31 GMT

تاکسی هوایی عجیب خودران استارتاپ آمریکایی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۵۳۳

تاکسی هوایی عجیب خودران استارتاپ آمریکایی

یک استارتاپ هوانوردی آمریکایی از وسیله نقلیه غیرمعمولی موسوم به "P۲ Speeder" رونمایی کرده است که با هشت موتور جت، هم پرواز خودران و هم قابلیت کنترل از راه دور را ارائه می‌دهد.   به گزارش ایسنا، یک نمونه اولیه آماده به پرواز از استارتاپ "میمن ایرواسپیس"(Mayman Aerospace) موسوم به "P۲ Speeder" رونمایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این شرکت از این تاکسی هوایی برای استفاده در طیف وسیعی از برنامه‌ها رونمایی کرده است.   "دیوید میمن" مدیرعامل و بنیانگذار شرکت "جت‌پک اویئیشن"(JetPack Aviation) که شرکت مادر استارتاپ "میمن ایرواسپیس" گفت: ما یک دهه پیش "جت‌پک اویئیشن" را راه‌اندازی کردیم و این سابقه به خوبی به توسعه فناوری ما کمک کرده است، اما همین طور که به آینده نگاه می‌کردیم، متوجه شدیم که به برندی نیاز داریم که به وضوح، حرفه‌ی ما را تعریف کند.   دارای هشت موتور جت   در حال حاضر صدها هواپیمای برقی عمودپرواز(EVTOL) در سراسر دنیا در حال توسعه هستند، اما چیزی که "P۲ Speeder" را متمایز می‌کند این است که به جای اینکه با باتری و موتورهای برقی تغذیه شود، هشت موتور جت دارد که با تولید کربن خالص صفر یا "سوخت هوانوردی پایدار"(SAF) کار می‌کنند.   بدنه فیبر کربنی این هوانورد تقریباً به اندازه یک موتور سیکلت است که موقعیت ارگونومیکی را برای سرنشین ارائه می‌دهد و برای عملکرد آیرودینامیک طراحی شده است تا بهره‌وری پرواز را به حداکثر برساند.   این تاکسی پرنده دارای طراحی ماژولار است و می‌تواند برای پروازهای خودران یا خلبانی از راه دور تنظیم شود. در حالی که "P۲ Speeder" قرار است برای کاربردهایی نظیر عملیات جستجو و نجات، اجرای قانون و برنامه‌های نظامی به عنوان یک هواپیمای شخصی کوچک مورد استفاده قرار گیرد، توانایی پرواز خودران و کنترل از راه دور آن، کاربردهای بالقوه آن را گسترش می‌دهند. تماشاخانه ببینید| نبرد دو دراکو با هم؛ پرواز شگفت‌انگیز یکی از دراکوها هنگام فرار ببینید| آموزشی مفید برای جلوگیری از غرق شدن فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی

بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است. سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم