Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:37:44 GMT

کشاورزی قراردادی با تامین نهاده ها گسترش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۵۶۲

کشاورزی قراردادی با تامین نهاده ها گسترش می‌یابد

به گزارش فارس از شیراز، مجتبی دهقان پور در نشست مشترک بررسی قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده های آن با تاکید بر اثر گذاری نهاده های شیمیایی در افزایش تولید تصریح کرد: کود های شیمیایی اوره، فسفاته و پتاسه از این نهاده ها هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به طور مشخص کود اوره پتروشیمی شهدای مرودشت و پتروشیمی شیراز از نهاده های تاثیر گذارند، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم بتوانیم از این ظرفیت درون استان استفاده کنیم؛ در سالیان گذشته پتروشیمی شیراز در تامین کود اوره کشاورزان ما به نحو تقریبا مناسبی کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه  برای ما واقعا به عنوان یکی از قطب های تولید کود های اوره در کشور پتروشیمی نقش موثری داشته است، اضافه کرد: سعی می کنیم تفاهم نامه هایی را با شرکت های پتروشیمی استان برای تامین قسمتی از نیاز بخش کشاورزی داشته باشیم.

به گفته وی در انعقاد تفاهم نامه رویکردمان تامین کود مناسب و کود بهینه برای کشاورزی قراردادی است تا بتواند به سایر بخش های ما در امر تولید نیز کمک کند. 

دهقان پور با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی باید بتوانیم افزایش بهره وری تولید را ایجاد کنیم، ابراز کرد: برای افزایش بهره وری در تولید، افزایش تولید و حفظ منابع پایه از راهکارها هستند. برای افزایش تولید یکی از رویکردها استفاده از کودهای شیمیایی است.

او به اهمیت حفظ منابع پایه به طور مشخص بحث خاک و آب و سلامت محصول در مصرف کود های شیمیایی اشاره کرد و افزود: سلامت محصول هم برای ما مهم است، این نهاده ها نباید طوری مصرف شود که به منابع پایه و محیط زیست آسیبی بزند.

نشست مشترک بررسی قیمت محصولات پتروشیمی و فرآورده های آن با حضور مجتبی دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد بهمیی مدیر کل شرکت پتروشیمی استان فارس، لطف اله شیبانی فرماندار شیراز، سالاری مدیر کل تعزیرات استان فارس، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس، حمید ابراهیم زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی و برخی دیگر از مدیران استانی مرتبط در کارخانه پتروشیمی برگزار شد.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان فارس کشاورزی قراردادی نهاده های دامی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد

عباس اشکانی گفت: ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی گفت: در سال زراعی   ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچیتان به زیر کشت گندم رفته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی میزان کشت قراردادی گندم در سیستان و بلوچستان نسبت به تعهد کشت قراردادی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه کشاورزان در سال زراعی جاری استقبال خوبی برای کشت قراردادی داشته‌اند.

اشکانی تصریح کرد: امسال ۱۶ مرکز خرید در سطح استان، کار خرید گندم از گندمکاران را انجام خواهند داد.

وی در خصوص قیمت گندم سال زراعی جاری بیان کرد: نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی و دورروم به ترتیب ۱۷۵ هزار ریال و ۱۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس