Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران با اشاره به حادثه آبادان و فروریختن ساختمان متروپل و تشکیل نخستین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران گفت: متاسفانه هر از گاهی حوادثی رخ می‌دهد که ما را از غفلت در حوزه ایمنی خارج می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست از شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در اولین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول در حوزه ایمنی پایتخت، به تشکیل ۹ کمیته ایمنی در مدیریت شهری پایتخت اشاره کرد و افزود: موضوع ایمنی پایه و اساس است و از هر جهتی که به آن نگاه می شود اهمیت غیرقابل وصفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: نقش شهرداری به اندازه‌ای گسترده و کلان است که همگی باید با مسئولیت‌پذیری بالا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

زاکانی با بیان اینکه موضوع قرارگاه ایمنی با توجه به شرایط و حادثه پیش آماده در آبادان حساسیت ویژه پیدا کرده، تصریح کرد: ساختمان‌ها و گودهای پرخطر و ناایمن، بافت ناپایدار شهری از جمله موضوعاتی است که در حوزه ایمنی باید مورد توجه قرار گیرند،  در این شرایط انتظار این است دست به دست هم داده شود و ما نیز موضوعات پیشگیرانه را نصب‌العین خود قرار دهیم.

زاکانی با اشاره به آمار جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان ادامه داد: ریزش ساختمان در آبادان حادثه تلخی بود که موجب تاسف و تاثر شد که در این حادثه بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند و باید بدانیم حوادث در هر نقطه ای از کشور تلخ است و پیشگیری های لازم جهت جلوگیری از بروز آن باید انجام شود.

شهردار تهران افزود: امیدواریم با برگزاری جلسات منظم قرارگاه ایمنی بتوانیم ناظر به اصلاح میراث موجود در حوزه ناایمنی گام برداریم.

در ادامه جلسه پیرامون موضوعاتی از جمله اسناد قانونی فرادست، ایجاد وحدت رویه، بهره گیری از فناوری های نوین، ارتقاء آگاهی عمومی، تهیه برنامه ارتقاء ایمنی کلانشهر تهران و کمیته های قرارگاه ایمنی گفت وگو و تبادل نظر شد.

کمیته خدمات شهری و ایمنی، کمیته ایمنی شهرسازی و معماری، کمیته هماهنگی ایمنی مناطق، کمیته ایمنی فنی عمرانی، کمیته ایمنی حمل و نقل و ترافیک، کمیته برنامه و بودجه ایمنی شهری، کمیته حقوقی و قضایی ایمنی شهری، کمیته مالی و اقتصادی ایمنی شهری و کمیته فرهنگ سازی ایمنی و مشارکت جامعه محور ۹ کمیته تشکیل شده در قرارگاه ایمنی شهر تهران است.

از جمله قرارگاه های تشکیل شده در این دوره از مدیریت شهری تهران پیش از قرارگاه ایمنی می توان به قرارگاه اجتماعی (با رویکرد رسیدگی به آسیب های اجتماعی پایتخت از جمله جمع آوری معتادان متجاهر، کودکان کار و پدیده زباله گردی)، قرارگاه مسکن (با رویکرد تامین مسکن استطاعت پذیر برای پایتخت نشینان) و قرارگاه حمل و نقل اشاره کرد.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: شهرداری تهران ، علیرضا زاکانی ، آبادان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شهرداری تهران علیرضا زاکانی آبادان قرارگاه ایمنی حوزه ایمنی کمیته ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!

این روزها بنرهایی از جهان پهلوان تختی در سطح شهر تهران می‌بینید که روی آن عبارت "پای تختی هستیم" نوشته شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ البته این جمله می‌تواند چندوجهی خوانده شود و به قول شعرا و ادبا، جناس دارد اما فارغ از برداشت اهل پایتخت بودن یا پای آرمان های تختی ایستادن، موضوع علاقه شهرداری به استفاده از برند پهلوان پرآوازه کشتی جالب‌تر است. 

حسین زاکانی پدر شهردار فعلی تهران، بعداز انقلاب مسوول برگزاری مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی بود!

این مراسم هرساله در روز فوت غلامرضا تختی اسطوره پهلوانی و کشتی‌گیر سرشناس ایران در آرامگاه ابن بابویه برگزار می‌شود. در این تصویر، حسین زاکانی را در عکسی که بابک تختی فرزند جهان پهلوان در آن حاضر است، می‌بینید: 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی