Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@06:53:15 GMT

بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۸۰۷

بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور

آفتاب‌‌نیوز :

نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استانها با محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی، عصر امروز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها همراه بود، ابتدا مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به موضوع بافت‌های فرسوده شهری، گفت: مسئولیت اصلی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و مجموعه شوراها در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بنای ناپایدار در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با جلب مشارکت همه دستگاه‌ها از جمله شوراها، می‌توان ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد پایدار به جای آن ساخت که این امر موجب می‌شود بیش از ۵ میلیون واحد جدید برای اسکان افراد و سایر مردم تدارک دیده شود و تعداد بیشتری در کشور صاحب خانه شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: نوسازی بافت فرسوده باعث بهسازی معابر و محله‌ها، زیباسازی و توسعه خدمات می‌شود.

آئینی تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد معابر در سکونتگاه‌های شهری، خاکی هستند و این وضعیت به هیچ وجه زیبنده نیست.

در ادامه این نشست، رضائیان نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه اعتماد اجتماعی برتر از سرمایه اقتصادی است، گفت: اگر این اعتماد در مردم باشد، قطعاً برای طرحی مانند نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری مؤثرتری خواهند کرد.

وی افزود: شوراها در سراسر کشور و به ویژه شورای عالی استان‌ها، به دلیل اینکه نمایندگانی از تمام شهرها و روستاها در آن حضور دارند، بهترین ظرفیت برای تقویت اعتماد اجتماعی هستند.

در پایان این جلسه، اعضای شورای عالی استان‌ها به ارائه نظرات و طرح پرسش‌های خود پرداختند و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری نیز پاسخگوی آنان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بافت فرسوده ساختمان های ناایمن شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده