Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم آسوپا روز چهارشنبه در آستانه سفر استانی رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: بافت تاریخی شهرکرد و سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری و حوزه گردشگری استان از موضوع‌های مهم در این استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های گردشگری بکر و ناب در چهارمحال و بختیاری افزود: این ظرفیت‌ها در استان‌های دیگر کمتر دیده می‌شود اما در حوزه سرمایه‌گذاری توجه خاصی به آن نشده است به‌همین منظور به‌دنبال رفع این مشکل و تسهیل در امور سرمایه‌گذاران با رفع مشکلات بین‌دستگاهی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسوپا یادآور شد: حوزه گردشگری و به‌ویژه طبیعت‌گردی در چهارمحال و بختیاری مساله‌ای زیرساختی است که مدیران استانی و ملی به آن توجه ویژه‌ای دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: در این سفر برای تصویب تامین اعتبار به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش می‌شود.

وی با اشاره به حوزه میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: نگهداری بافت تاریخی با هدف حفظ میراث‌فرهنگی و ارزش تاریخی مناطق مختلف استان به ویژه در شهرکرد بسیار ارزشمند است.

آسوپا تصریح کرد: البته این نگهدای باعث چالش‌هایی شده و مالکان در مجاورت‌های خانه‌های تاریخی با ضوابط ارتفاعی و مشکلات حریم مواجه هستند.

وی یادآور شد: برای رفع مشکل این افراد ۲ راهکار شامل طرح در کمیته مشترک بین ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بازرسی و حرکت در مسیر طرح تفضیلی بافت تاریخی پیش‌بینی شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خوشبختانه این استان جزو معدود استان‌هایی است که طرح تفضیلی بافت تاریخی را دارد و امید است مشکلات مالکان در مجاورت‌های خانه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری زودتر از بقیه استان‌های کشور رفع شود.

آسوپا تاکید کرد: رفع مشکلات حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میزهای خدمت سفرهای استانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور اسلامی ایران این هفته میهمان مردم چهارمحال و بختیاری است.

در سال‌های اخیر ۸۸ بنای تاریخی شاخص استان مرمت و احیا شده‌اند که مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه تاریخی چالشتر، قلعه بارده و اتاق آئینه شهرکرد از مهم‌ترین این بناها است.

سال گذشته ۲۲ اثر تاریخی منقول و غیرمنقول، طبیعی و ناملموس واجد شرایط از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی کشور ثبت و دو بنا و یک  بافت تاریخی در استان مرمت شده است.

ثبت آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس در فهرست آثار ملی ایران، تعمیر و مرمت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، واگذاری بناهای واجد شرایط به سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری و پژوهش و اجرای برنامه‌های مرتبط با کاوش‌های باستان‌شناسی از اولویت‌های این این اداره‌کل در سال‌جاری است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری سفر استانی میراث فرهنگی پروندهٔ خبری چهارمحال و بختیاری مقصد بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سفر استانی میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری سفر استانی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری میراث فرهنگی بافت تاریخی رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • مرمت پل تاریخی زمان‌خان سامان مدیریت شود
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری