Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسم الله الرحمن الرحیم ان الذین آمنوا و عملواالصالحات و سیجعل لهم رحمان ودا ارتحال غمبار دوست عزیز و مبارز خستگی ناپذیر مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای دعایی را به خانواده محترم، همرزمان دوران سمتشاهی، اصحاب رسانه و اهل فرهنگ تسلیت می گویم. از این که به علت سفر توفیق شرکت در مراسم تشییع این روحانی وارسته و شایسته را نداشتم متاسفم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعا در این فرصت کوتاه نمی توان نسبت به او حق مطلب را ادا کرد. کاش شرایط جسمی به من اجازه می داد تا دین خود را در یک سخنرانی به این دوست بزرگوار ادا می کردم. انصافا آقای دعایی نمونه یک انسان خودساخته، مسلمان به معنای واقعی کلمه و شیعه به تمام معنا بود که امام صادق علیه السلام فرمودند شیعتنا اهل الهدی و اهل التقی و اهل الخیر و اهل الورع و اهل الفتح و الظفر. بدون مبالغه او مصداق کامل این فرمایش بوده است. آری، او یک روحانی متواضع، خوش اخلاق، ساده زیست، خوشبین به انسانها، رئوف و مهربان بود. او گرچه دارای اندیشه و بینش خاص بود و نسبت به مسایل سیاسی، فرهنگی، سیاست خارجی و داخلی نظر خود را داشت، لکن آنقدر روح بلند و وسعت نظر داشت که در جناح و گروه نمی گنجید. در پایان گفتارم را با جمله ای که در قالب شوخی به او می گفتم به پایان می برم. به آن مرحوم می گفتم آقای دعایی اگر روز قیامت شما و مرحوم آیت الله انواری را مامور بهشت و جهنم انسانها کنند، به خاطر خوش نفسی و نگاه مهربانانه تان به انسانها هیچکس را به جهنم نمی فرستید. خداوند روحش را شاد و با اجداد طاهرینش محشور گرداند. 2121 کد خبر 1639382

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید محمود دعایی علی اکبر ناطق نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند

مراسم پاسداشت سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» به همت شبکه مستند در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آیین پاسداشت سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما و رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند برگزار شد.

 

این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالفضل توکلی تولید شده است و شب گذشته ۱۰ اردیبهشت با حضور جمعی از هنر دوستان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای ارسباران از این مستند رونمایی شد.


در ابتدای این مراسم ایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تشکر و قدردانی از خانم علی‌پور همسر استاد امیرسلیمانی عنوان کرد: همسر سعید امیرسلیمانی این بار عظیم را به دوش کشید تا او بتواند روی صحنه تئاتر و جلوی دوربین تلویزیون برود. او کار‌های ارزنده و اثرگذاری از خودش باقی گذاشته تا بتواند خدمت گذاری در زمینه فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.


ایرج راد با نقل خاطره‌ای از هم بازی شدن با امیرسلیمانی گفت: اولین که باری بر روی صحنه رفتم و از نزدیک با ایشان آشنا شدم به سال‌های ۱۳۵۴ یا ۱۳۵۵ برمی‌گردد که اولین اجرا و نمایشی بود به نام «حادثه در ویشی» نوشته آرتور میلر که در سالن انجمن ایران و آمریکا بر روی صحنه رفت. به خاطر دارم با سعید امیرسلیمانی حتی در زمان جنگ در طبقه سوم اداره تئاتر لباس تمرین پوشیده بودیم و ایشان به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تئاتر داشتند هر روز در آنجا حاضر بودند و تمرین می‌کردند.


در این مراسم سپند امیرسلیمانی، گوهر خیراندیش، مسعود فروتن، رضا بنفشه خواه و احمد درویشعلی پور، از این هنرمند پیشکسوت تقدیر و تشکر کردند.
در ادامه ابوالفضل توکلی تهیه کننده و کارگردان «دیدار در سنگلج» از روند آشنایی با سعید امیرسلیمانی و چگونگی تهیه این مستند گفت: در اولین تماسی که با استاد امیرسلیمانی داشتم ایشان با خون گرمی بسیاری که دارند از صحبت‌های من به خوبی استقبال کردند و این باعث شد من انرژی بالایی را برای تهیه این مستند داشته باشم.


توکلی در پایان از خانم علی‌پور، سپند و کمند، همسر و فرزندان این هنرمند و استاد ایرج راد تشکر کرد و گفت: ایشان با وجود کسالتی که داشتند لطف کردند بنده را در تکمیل این مستند همراهی کردند.


در پایان این مراسم با اهدای تندیس شبکه مستند و لوح تقدیر از بیش از نیم قرن فعالیت هنری استاد سعید امیرسلیمانی قدردانی و از مستند «دیدار در سنگلج» رونمایی شد.


«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر در سنگلج است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!/ نمادی که می توانست نهاد شود اما نشد
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان