Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:40:00 GMT

میزان مرگ‌ومیر آبله میمون چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۵۹۴۹

میزان مرگ‌ومیر آبله میمون چقدر است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری آبله میمون احتمالا حدود یک درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد در حالی که آبله می‌تواند تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر داشته باشد، سویه آبله میمون در غرب آفریقا که به نظر می‌رسد عامل شیوع کنونی است، احتمالاً دارای نرخ مرگ‌ومیر در حدود یک درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر افراد مبتلا در عرض دو تا چهار هفته بدون درمان پزشکی خاص بهبود پیدا می‌کنند.

به گفته متخصصان، ظهور ناگهانی آبله میمون در چندین کشور در آمریکای شمالی و اروپا نشان می‌دهد که این ویروس احتمالاً برای مدتی شناسایی نشده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است، افراد تأیید شده یا مشکوک به آبله میمون باید تا زمانی که سلامت آن‌ها تأیید نشده است و ضایعات پوستی آن‌ها بهبود نیافته است، در قرنطینه باشند.

آبله میمون معمولاً با علائمی مانند بیماری آنفلوانزا از جمله تب، سردرد، دردهای عضلانی، لرز، خستگی و تورم غدد لنفاوی شروع می‌شود، سپس ضایعاتی روی پوست بدن ایجاد می‌شود، ویروس معمولاً از طریق تماس پوست به پوست با این ضایعات منتقل می‌شود، اگر فردی این ضایعات را در گلو و دهان خود داشته باشد، ویروس عامل بیماری آبله میمون ممکن است از طریق قطرات تنفسی نیز منتقل شود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، افرادی که در معرض آبله میمون قرار دارند باید به مدت ۲۱ روز علائم را تحت نظر داشته باشند. آن‌ها باید دو بار در روز دمای بدن خود را بررسی کنند و از نظر تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی مورد معاینه قرار بگیرند، در صورت بروز تب یا بثورات پوستی خود را ایزوله کنند و فوراً به پزشک مراجعه کنند.

کد خبر 580561

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آبله میمونی تشخیص آبله میمونی آبله میمون علائم آبله میمون آبله میمونی چیست درمان آبله میمون گسترش آبله میمون بیماری عفونی آبله میمون بیماری عفونی آبله میمون شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آبله میمون مرگ ومیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند