Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع بیماری‌های نوظهور در جمع خبرنگاران با بیان این که جوندگانی شامل سنجاب سنجاب درختی می‌توانند منشا و منبع بیماری آبله میمونی باشند، افزود: بیماری آبله میمونی در نمونه حیوانی اولین بار در سال ۱۹۵۸ در آفریقا و در نمونه انسانی در سال ۱۹۷۰ در کنگو مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دوره کمون این بیماری معمولا از زمان مواجهه تا شروع بیماری ۳ تا ۱۳ روز است که می‌تواند بین ۵ تا ۲۱ روز هم طول بکشد. این بیماری خود محدودشونده است و بین ۲ تا چهار هفته بعد بهبودی حاصل می شود و کشندگی این بیماری بین ۱ تا ۱۰ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: علایم بیماری آبله میمونی، تب و بثورات جلدی است که معمولا یک تا سه روز بعد ظاهر شدن تب این بثورات نیز در صورت و کف دست ها و پاها و کمتر در تنه ظاهر می‌شود.

وی افزود: از دیگر علائم بیماری آبله میمونی، بزرگ شدن غدد لنفاوی در نواحی زیر بغل، کشاله ران و گردن است که وجه تفاوت آن با آبله معمولی همین التهاب غدد لنفاوی است.

دکتر حسینی ادامه داد: راه های انتقال بیماری آبله میمونی، تماس مستقیم با حیوان و انسان آلوده، تماس غیر مستقیم با لباس و وسایل شخص بیمار، گاز گرفتن توسط حیوان، تماس با توسط قطرات تنفسی فرد بیمار است که این نشان دهنده آن است که در آبله میمونی نیز بحث تنفسی در انتقال بیماری اثرگذار است لذا همان گونه که در ایام پاندمی کرونا استفاده از ماسک سبب کاهش ابتلا به ویروس کرونا و نیز سبب کاهش ابتلا به ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی شد استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به آبله میمونی بسیار موثر و مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، دریافت واکسن، فاصله گرفتن از فرد بیمار و شستشوی دست ها از نکات پیشگیری این بیماری است، اضافه کرد: جلوگیری از تماس نزدیک انسان با حیوان آلوده، کنترل عفونت در مراکز و استفاده از ماسک از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است و نیز در صورت مثبت شدن آزمایش‌ها فرد مبتلا به آبله میمونی باید ۲ تا چهار هفته قرنطینه شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: تماس با گوشت، خون  یا مایعات و ترشحات بدن حیوانات آلوده و زندگی در مناطق جنگلی دارای حیواناتی سنجاب و میمون از جمله مواردی است که می تواند ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار رسمی اعلام شده تا ۱۵ خردادماه امسال، هم اکنون در ۲۱ کشور جهان شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، جمهوری چک، آلمان، ایتالیا، پرتقال، هلند، اسپانیا، سوئد، استرالیا، آرژانتین، کانادا، رژیم صهیونیستی، بریتانیا، آمریکا، سوئیس، عمارات و مراکش حدود ۲۱۹ مورد ابتلا به بیماری آبله میمونی ثبت شده است.

دکتر حسینی ادامه داد: در کشورهای منطقه خاورمیانه نیز به جز کشور عمارات که یک مورد ابتلا به این بیماری در آنجا مشاهده شده بود در سایر کشورهای منطقه مواردی از ابتلا به این بیماری ثبت و گزارش نشده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مبادی ورودی و مرزها برای پیشگیری از ورود و شیوع این بیماری به کشور، بحث مراقبت سندرومیک در حال اجرا است به این معنا که تمامی افرادی که از طریق مرزها و مبادی ورودی به کشور وارد می‌شوند مورد تب سنجی قرار می‌گیرند و علائم بیماری در آنان نیز شناسایی می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: هم اکنون آزمایشات تشخیص این بیماری کاری در انستیتو پاستور تهران در حال انجام است که امکان انجام این کار نیز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مهیا شده است که به خاطر این که تاکنون مورد مثبتی از آبله میمونی در خراسان رضوی نداشتیم و قرار است آزمایشات تشخیصی به صورت ملی در انستیتو پاستور به روش نمونه‌گیری و تست پی سی آر همانند تست کرونا انجام شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد فرانسه ایتالیا آرژانتین سوئیس ایالات متحده آمریکا دانشگاه علوم پزشکی مشهد آبله میمون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد فرانسه ویروس کرونا مشهد فرانسه ایتالیا آرژانتین سوئیس ایالات متحده آمریکا دانشگاه علوم پزشکی مشهد آبله میمون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابتلا به این بیماری بیماری آبله میمونی استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۴۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی