Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از حضور هنرمندان پنج کشور در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان  ، مسعود ویژه عصر امروز در جلسه ستاد استانی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌و‌نوجوان همدان که با حضور دستگاه‌های اجرایی، در استانداری همدان برگزار شده بود با اشاره به اینکه زمان برگزاری جشنواره در سال‌های اخیر همزمان با روز جهانی کودک در مهرماه بود، افزود: سال گذشته تاریخ برگزاری جشنواره به دلیل شیوع کرونا تغییر کرد و به تاخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جشنواره بیست‌وهفتم یکم تا ششم تیرماه در کهن‌شهر همدان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری مطلوب جشنواره هماهنگی بین دستگاه‌های زیربط را می‌طلبد. 

ویژه با اشاره به اینکه شعار جشنواره امسال "تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال" است، تصریح کرد: هدف از این شعار حمایت از آثار هنری خلاق و‌ تربیت نسل آینده بر اساس اصول ایرانی، اسلامی است.

وی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌و‌نوجوان همدان را  جزء 16 رویداد معتبر بین‌المللی در حوزه تئاتر دانست و گفت: برگزاری جشنواره به لحاظ دیده شدن استان و شهر همدان و جذب اعتبارات بین‌المللی نقطه عطفی است.

ویژه در ادامه به دو‌ بخش رقابتی و غیررقابتی جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه رقابتی شامل بخش‌های خردسال، کودک، نوجوان، خیمه شب‌بازی و نمایشنامه‌خوانی و گروه غیررقابتی شامل بخش‌های بین‌الملل، تئاتر فراگیر، میهمان، پژوهش، کارگاه‌های آموزشی، ‌نقد و بررسی است. 

رییس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اعلام اینکه در این دوره از جشنواره پنج کشور ایتالیا، ارمنستان، یونان، ترکیه و عراق حضور دارند، بیان کرد: حدود 70 گروه نمایشی به بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌و‌نوجوان همدان راه یافته‌ اند. 

وی با تأکید بر اینکه تمرکززدایی از مرکز استان و گستردگی نمایش آثار در تمام شهرستان‌ها یکی از اهداف جشنواره است، عنوان کرد: در طول جشنواره توجه ویژه‌ای به هنرمندان بومی داریم و برای ارتقای سطح هنری آنها برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده است. 

ویژه بزرگ‌ترین هدف جشنواره را اشاعه شور و‌ نشاط کودکان عنوان کرد و گفت: حضور شخصیت‌های بین‌المللی در جشنواره فرصت خوبی برای ارتقا سطح علمی و آموزشی هنرمندان استان است.  

وی اضافه کرد: اجرای نمایش‌های خیابانی، ‌بخش‌های اصلی، پخش همزمان جشنواره از طریق تلوبیون و پخش زنده برنامه‌های گفت‌وگو محور در فضای مجازی و برخی از شبکه‌های تلویزیونی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره است. 

ویژه در ادامه مطرح کرد: 10 سالن اجرای نمایش در سطح شهر همدان و ‌9 سالن در تمام شهرستان‌ها برای اجرای نمایش‌های بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌و‌نوجوان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دو ‌محوطه نیز برای تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده است، افزود: 31 خردادماه مراسم افتتاحیه مردمی و 6 تیرماه آیین اختتامیه برگزار خواهد شد. 

فراخوان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت منتشر شدکوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر شدقول وزیر ارشاد برای حل مشکلات تئاتر شهر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر مشارکت دستگاه های اجرایی استان در برگزاری جشنواره، گفت: ظرفیت استان برای میزبانی جشنواره‌های مختلف بالاست و تجربه، توان، علم و نیروی انسانی برای برگزاری رویدادها در همدان وجود دارد.

حسن رضانیا، جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌و‌نوجوان همدان را فرصتی برای استان دانست و افزود: باید در امر برگزاری جشنواره توانمندی‌های ارتقا داده شود تا ظرفیت‌ها به چشم‌ جهانیان و‌ دیگر استان‌ها بیاید.

وی با تاکید بر اینکه در طول برگزاری جشنواره نباید اجازه دهیم حاشیه‌ها بر متن غلبه کند و ارتقا سطح فرهنگ ایرانی، اسلامی یکی از اهداف همدان به عنوان میزبان جشنواره است، افزود: باید فرهنگ اصیل و ناب اسلامی، ایرانی را در جشنواره‌ها تقویت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نمایش مناسک اسلامی را در کنار برنامه‌های شاد ضروری دانست و گفت: جشنواره باید بازخورد مثبتی داشته باشد و سطح فرهنگ را تقویت کند، علاوه بر این رعایت شئونات در این فضا اصل مهمی تلقی می‌شود. 

وی با بیان اینکه مسائل ارزشی و معنوی کارها باید تقویت و از جاذبه‌های گردشگری استان نیز در خلال جشنواره استفاده شود، اظهار کرد: به مناطق محروم و ‌حاشیه شهر نیز توجه جدی شود.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا 6 تیرماه در کهن شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزاری جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، ۴۰ درصد شرکت‌های حوزه صنایع خلاق را درارتباط با مقطع سنی کودک و نوجوان دانست و گفت: حوزه کودک و نوجوان حوزه عامی است؛ زیرا حوزه آموزش و یادگیری، حوزه اسباب بازی، پلتفرم‌ها، انمیشین و به طور کلی حدود ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کشورمان در زمینه انیمیشن سازی افزود: در حوزه انمیشن سازی شرکت‌های خوبی داریم که محصولات آن را علاوه بر اینکه روی پرده‌ی سینما می‌رود؛ ظرفیت صادرات به کشور‌های دیگر را نیز دارد و برخی از این صادرت گرفته است. 

حسنلو ادامه داد: در حوزه اسباب بازی جریان تولیدی خوبی در کشور شکل گرفته است، اما به دلیل نقل و انتقالات مالی آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد. انمیشن پسر دلفینی در بازار روسیه و ترکیه نزیک به ۲ میلیون دلار فروش داشته است که اینها اعداد قابل توجهی هستند. 

دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اسباب بازی افزود: در حوزه اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال انجام می‌گیرد که این عدد در اقتصاد اسباب بازی بسیار کم است ولی ظرفیت کشور بیشتر است. 

وی با اشاره به نقص در زیرساخت حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: در حوزه گیم نیز صادرات خوبی داشتیم، اما مسئله اصلی این است که در حوزه صنایع خلاق هنوز زیر ساخت کافی برای جهش وجود ندارد. ما وقتی می‌توانیم از صادرات صحبت کنیم که زیر ساخت تولید در کشور به خوبی فراهم شده باشد و شرکت‌ها سرریز تولیدات را صادر کنند تا بتوانند در ادامه برای کشور ارز آوری داشته باشند. 

حسنلو در آخر صادرات را یکی از زنجیره‌های مهم صنایع خلاق دانست و گفت: در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری جدی حاکمیتی نداشتیم، این مسیر در حال شکل گیری است. هدف جدی ما در این حوزه صادرات است، زیرا اقتضای صنایع خلق همین است و بدون صادرات زنجیره این صنعت کامل نمی‌شود؛ صادرات باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است