Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نماینده آمریکا در نشست روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره قطعنامه ضد ایرانی که از سوی واشنگتن و سه کشور اروپایی عضو برجام ارائه شده است، ادعا کرد که این اقدام با هدف تقابل برای اهداف سیاسی صورت نگرفته است.   به گزارش ایرنا، «لورا هول‌گیت» با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام ادعاهای ساختگی علیه ایران در خصوص مسائل پادمانی را تکرار و ادعا کرد: گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روشن می‌سازد که ایران همکاری اساسی لازم را برای حل نگرانی‌های جدی و برجسته پادمانی مربوط به مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده احتمالی در ایران ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش با انتشار گزارشی یکسویه و تحریک آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سوال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده، ناکام بوده و به این ترتیب مسائل پادمانی که قرار بود در هماهنگی با توافق اسفند ماه گذشته میان ایران و آژانس حل و فصل شود، باقی مانده است.   بر همین اساس ایالات متحده آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه داده‌اند که در آن از ایران خواسته شده تا «پیشنهاد مدیرکل آژانس در مورد تعامل بیشتر برای شفاف سازی و حل و فصل همه مسائل پادمان‌های باقی مانده را بلافاصله بپذیرد»   جمهوری اسلامی ایران قطعنامه پیشنهادی غرب را برخلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده دانسته و هشدار داده که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد.   نماینده ایالات متحده آمریکا در نشست امروز شورای حکام به گزارش شتابزده مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره و ادعا کرد: ایران توضیحاتی را ارائه نکرده است که از نظر فنی در رابطه با یافته های آژانس در آن مکان ها معتبر باشد. همچنین ایران مکان فعلی مواد هسته‌ای و/یا تجهیزات آلوده‌ای را که آژانس ارزیابی کرده است که در سال 2018 از تورقوزآباد منتقل شده است، به آژانس اطلاع نداده است. علاوه بر این، گزارش مدیرکل آژانس مجدداً تأکید می‌کند که فعالیت‌های هسته‌ای و مواد هسته‌ای مرتبط در لویسان-شیان اعلام نشده است.   این دیپلمات آمریکایی ادعا کرد: ما عمیقاً نگران هستیم که آژانس نمی تواند صحت یا کامل بودن توضیحات ایران را تأیید کند و در موقعیتی نیست که تضمین دهد برنامه هسته ای ایران منحصراً صلح آمیز است. با توجه به مدت زمان سپری شده و کوتاهی مکرر ایران در ارائه توضیحات موثق به آژانس علیرغم درخواست های متعدد آژانس، شورای حکام موظف است در حمایت از مدیرکل، دبیرخانه و رژیم پادمان بین المللی اقدامات مناسب را انجام دهد و ایران را نسبت به تعهدات پادمان خود پاسخگو بداند. ایران باید با آژانس همکاری کند تا به آن اجازه دهد تا دستور راستی آزمایی و نظارت خود را بدون تاخیر بیشتر انجام دهد. تماشاخانه ببینید| نبرد دو دراکو با هم؛ پرواز شگفت‌انگیز یکی از دراکوها هنگام فرار ببینید| توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق شدگی فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱

محمد اسلامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص هدف دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر به ایران و حضورش در اصفهان با اشاره به در خواست های آژانس در خصوص چهار مرکز هسته‌ای در ایران که دو مورد از آنها تا کنون پاسخ داده شده و پایان یافته، گفت: ما همواره و مستمر در خصوص مسائل پادمانی و همکاریهای فنی با آژانس در ارتباط هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان افزود: بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجاست و براساس آن تعامل داریم. اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند، زیرسوال رفته است، ما اما بر این بیانیه تاکید داریم.

وی همچنین تاکید کرد : آقای رافائل گروسی اعلام کرده است در ایران دیدارهایی خواهند داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت می‌کنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان و آن بازرسانی که ممنوع الورود به ایران شده‌اند، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند و بازدید آنها در حال انجام است.

وی در عین حال تأکید کرد: استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در مورد ارزیابی‌اش از اظهارات و ادعاهای گروسی در خصوص زمان دسترسی ایران به اورانیوم مورد نیاز برای بمب پیش از سفر به کشورمان با تأکید بر اینکه این ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی  در هر فرصتی که ایشان مقابل تریبون قرار می‌گیرد با این روش در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست.

اسلامی گفت: گروسی مکرر گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین با اشاره به اینکه در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای برگزار می‌شود، گفت:  از حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند شد و آقای گروسی مدیرکل آژانس به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی می‌کند.

اسلامی همچنین با یادآوری برگزاری المپیاد مخترعین جهان  در سوئیس در این هفته از مدال آوری پنج نفر از دانش آموزان مدارس انرژی اتمی کشورمان در این المپیاد شامل یک مدال طلا، یک مدال نقره و سه برنز خبر داد.
انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند