Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، یک جفت کفش کتانی پاره و کثیف با قیمت ۱۸۵۰ با دلاری (حدود ۵۶ میلیون تومان) خشم خریداران چینی را برانگیخت. کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین پس از رونمایی از یکی از جدیدترین محصولات خانه مد بالنسیاگا، آن را به عوام‌فریبی متهم کردند.

این خانه مد سطح بالا می‌گوید مجموعه کفش‌های جدید که به شکل افراطی کثیف و کهنه به نظر می‌آیند حامل پیام محیط زیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بالنسیاگا، این طراحی برای جلب‌ توجه به نقش مد در تخریب محیط‌زیست در معرض دید عموم قرار گرفته است، پیامی که گویا شهروندان چین آن را قبول ندارند.

چتر ۵۰ میلیون تومانی صدای همه را درآورد

به گفته این خانه مد، عکس‌های این مجموعه جدید صرفاً برای نشان دادن این موضوع است که کفش‌های کتانی پاریس جدید آن «برای تمام عمر پوشیده می‌شوند».

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین معتقدند این کفش‌ها «زشت‌تر از آن‌ هستند که بشود برای گسترش آگاهی از آن‌ها استفاده کرد» و «می‌توانیم یک جفت از این کفش‌ها را به‌صورت رایگان در سطل زباله پیدا کنیم.»

با انتشار تصاویر این مجموعه، آنها به سرعت همراه با پیام‌های طنزآمیز و خشمگین در فضای مجازی دست به دست شدند.

بالنسیاگا در دفاع از این مجموعه گفته است: «تنها ۱۰۰ جفت کفش کتانی با ظاهر فوق‌العاده پاره و کثیف برای خرید به قیمت ۱۸۵۰ دلار در دسترس خواهد بود. بقیه مدل‌ها آن‌قدرها هم کثیف و کهنه نیستند و با قیمت ۴۹۵ و ۶۲۵ دلار به فروش می‌رسند.»

در یک بیانیه مطبوعاتی، این خانه مد پاریسی گفت که عکس‌های اغراق‌آمیز این کارزار به گفتگوهای رو به رشد پیرامون صنعت مد سریع و تأثیر مصرف بیش‌ از حد روی کره زمین، اشاره دارد.

نظرات منفی تنها به چین محدود نمی‌شود. در سایر نقاط جهان هم کمتر منتقد مدی را می‌توان پیدا کرد که «پیام محیط زیستی» مورد ادعای بالنسیاگا را تنها با دیدن کفش‌های مستعمل چند هزار دلاری درک کرده باشد.

کد خبر 682069 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مد - مدل خبر مهم کفش لباس و پوشاک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مد مدل خبر مهم کفش لباس و پوشاک خانه مد کفش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند

حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی از مردم غزه اظهار داشت: حمایت‌هایی که امروز در اقصی‌نقاط عالم و حتی در کشوری مانند آمریکا که به طرفداری و حمایت‌های بی‌دریغ حکومت آنها از اسرائیل معروف است، شاهد هستیم نشان می‌دهد که وجدان بشری مردم این کشور و بسیاری از کشورها به ویژه دانشجویان آمریکایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند، بیدار شده است.

وی تصریح کرد: البته این بیداری دیرهنگام بوده و باید بسیار زودتر از اینها مردم دنیا و دانشجویان و اقشار مختلف مردم، قیام و حرکت را انجام می‌دادند اما باز هم این مایه خوشبختی است که هنوز فطرت‌های انسانی به صورت کامل از بین نرفته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود فضاسازی سنگین صهیونیست‌ها و رسانه‌های مربوط به اسرائیل که ابررسانه‌های تبلیغاتی دنیا را در اختیار دارند، به طور مرتب به نفع خود و علیه مردم مظلوم فلسطین فضاسازی می‌کنند اما هنوز هم وجدان انسانی و فطرت مردم دنیا به طور کامل از بین نرفته بلکه متوجه مسئله شده و بیدار شده‌اند و علیه استکبار قیام کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، هنوز انسان‌ها و وجدان‌های بیدار بسیاری در اقصی نقاط عالم وجود دارد که فریب تبلیغات فریبنده رسانه‌های متعلق به جبهه استکبار را نمی‌خورند و حقایق را اگر چه دیرهنگام اما متوجه شده و درک می‌کنند که جای خوشبختی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری بیان کرد: هم اکنون در آمریکا شاهد حرکت ارزشمند و انقلابی جوان‌ها هستیم و بنابراین این حرکت را به فال نیک گرفته و امید است این حرکات ادامه پیدا کرده و رژیم آمریکا را مجبور کند تا دست از حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل بردارد و شاید مقدمه‌ای برای عقب‌نشینی رژیم‌صهیونیستی از این همه ظلم و ستمی که علیه مردم فلسطین روا می‌دارد، باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امید است که این حرکات هم در آمریکا و هم در سایر کشورها ادامه پیدا کند و وجدان بیدار و فطرت انسانی همه مردم دنیا به کمک و یاری مسلمانان ستمدیده فلسطین بیاید و شاهد یک خیزش عمومی و جهانی در مقابل این همه جنایات و نسل‌کشی و ظلمی که علیه مردم به کار می‌رود باشیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت نشانگر این است که به اندازه‌ای این ظلم و ستم آشکار و این تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی عیان شده که همه مردم دنیا متوجه شده‌اند ماهیت این رژیم، کثیف و خون‌ریز و جانی و پلید است که باید از روی زمین محو شود و این حرکت‌ها پایان ظلم و اشغالگری در فلسطین را تصریح می کند تا به نابودی اسرائیل، بشریت نفس آسوده‌ای بکشد و از این همه ظلم و ستم به بشریت رهایی یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • پیام خطیر به هواداران استقلال بعد از برکناری؛ بیایید هم قسم شویم
  • پیام خطیر پس از کنار رفتن از مدیرعاملی استقلال
  • اولین پیام خطیر بعد از برکناری از مدیرعاملی استقلال
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • (تصاویر) دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید، تبلیغات کثیف صداوسیما وسط زمین!