Web Analytics Made Easy - Statcounter

سودابه بنی‌مهدی در آیین جشن «ذخیره‌های امید» بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال در چهارمحال و بختیاری ۱۳۷ نمونه خون بندناف جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شد، در سال جاری نیز تاکنون ۳۵ نمونه جمع‌آوری شده همچنین از زمان افتتاح دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف در سال ۱۳۹۴ در استان تا امروز نیز نمونه خون بندناف ۸۱۱ نوزاد ذخیره‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود زمان کمی که از آغاز تحقیقات درخصوص سلول‌های بنیادی می‌گذرد، اما این علم مرز‌های بسیاری را درنوردیده و جهان زیست‌شناسی و پزشکی را دچار تحول کرده است، این سلول‌ها پتانسیل درمانی بالایی دارند و برای درمان و یا کاهش شدت بیماری‌های صعب‌العلاج به کار گرفته می‌شوند.

والدین از زمان آغاز بارداری مادر اقدامات پزشکی بسیاری انجام می‌دهند تا به واسطه آن‌ها سلامت فرزند خود را تضمین کنند، اما تضمین سلامت فرزند در تمامی طول زندگی نیز از موارد بسیار مهم و ضروری است که والدین می‌توانند با ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندان خود این سلامتی را به آن‌ها هدیه دهند.

برای هر فرد و در طول زندگی تنها یک‌بار و در زمان تولد فرصت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزاد وجود دارد بنابراین والدین در زمان تولد فرزند خود می‌توانند فرصت را مغتنم شمرده و سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزاد را ذخیره کنند.

بیشتر بخوانید

ارسال ۶۰ نمونه سلول بنیادی خون بندناف به بانک رویان تهران

خون موجود در بندناف نوزاد که در هنگام تولد دور ریخته می‌شود سرشار از سلول‌های بنیادی است و برای هر فرد در طول زندگی تنها یک‌بار و در هنگام تولد امکان ذخیره‌سازی آن‌ها وجود دارد که بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف امکان ذخیره‌سازی این سلول‌ها را فراهم کرده است.

درحال حاضر در ایران بیماری‌هایی که دارای منشا خونی هستند مانند انواع سرطان خون، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی، نقص سیستم ایمنی و... با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف قابل درمان است همچنین ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی مانند پارکینسون، بیماری‌های قلبی، دیابت، آسیب‌های نخاعی، فلج مغزی و... درحال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخیره های امید جهاددانشگاهی نمونه خون بندناف سلول های بنیادی خون بندناف چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان