Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:44:30 GMT

۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در پردیس کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۸۲۳

۱۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در پردیس کشف شد

سرهنگ بهزاد عبدیان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ارزش ماینرهای کشف شده غیرمجاز در این ناحیه صنعتی بیش از ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی درباره کشف مزرعه تولید بیت کوین در این ناحیه صنعتی شهر پردیس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال درسوله ای در خرمدشت پردیس، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۳دره بهشت (فاز۸) شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس افزود: ماموران پس از پیگیری و تایید درستی این خبر وبعد از هماهنگی قضایی به محل های مورد نظر اعزام شدند.

عبدیان ادامه داد: در بازرسی از کارگاه یاد شده، تعداد ۱۳ دستگاه ماینر قاچاق کشف و ضبط و پرونده ای در این خصوص تشکیل شدو در این پرونده یک نفر متهم دستگیر و پرونده مقدماتی تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: شهروندان موارد مشکوک را به سامانه ۱۱۰ گزارش بدهند تا در اسرع وقت به موارد رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، ماینر دستگاه تولیدکننده رمز ارز است و رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

بنا به گفته محمد خداداد بهلولی مجری طرح تامین برق مراکز استخراج رمزارز در قوانین و مقررات جدید پیشنهادی که در حال طی مراحل تصویب هستند افزایش مجازات ها شامل افزایش جریمه ها به میزان حداقل ۳ و حداکثر ۵ برابر، حبس فرد متخلف و ابطال جواز کسب وی در صورت تکرار تخلف نیز لحاظ شده است و هرگونه استفاده از تعرفه های انرژی یارانه ای مانند تعرفه خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری برای استخراج رمزارز ممنوع است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارز دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارز دیجیتال شهرستان پردیس فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارز دیجیتال شهرستان پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از تشکیل دفتر پیگیری پرونده‌های مهم و موادمخدر در دادسرای گرگان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو در جلسه با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار داشت: با تشکیل این دفتر که اقدام ابتکاری در کشور محسوب می‌شود انسجام و تمرکز بر مبارزه با بینان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر و پرونده های مربوط به پولشویی است .

وی افزود: سال گذشته در نتیجه اقدامات این دفتر که زیر نظر یکی از معاونان دادسرای مرکز استان انجام شد، 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در مرحله تحقیق  و به منظور جلوگیری از نقل و انتقال این اموال توقیف شد .

اسپانلو از اجرای طرح پایش پرونده های اجرای احکام هم خبر داد و گفت:  در این طرح همه پرونده های موجود در  واحدهای اجرای احکام استان به ویژه در موارد مربوط به قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز  که سالهای گذشته مختومه شده است ، دوباره بررسی و نظارت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی و افزایش ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد اجباری در گرگان و گنبدکاووس را را 2 اقدام مهم و شاخص در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد:  سال گذشته با همت دادستان های سراسر استان 429 بازدید میدانی از واحدهای تولیدی انجام شد که در نتیجه آن  مشکلات بخش تولید استان از دستگاه های اجرایی پیگیری و رفع شد.

تعیین تکلیف حدود 22 هزار دستگاه موتورسیکلت، خلع ید 80 هکتار جنگل و 498 هکتار مرتع، مسدود کردن 450 حلقه چاه غیرمجاز، پیگیری لایروبی مسیر خلیج گرگان و خلع ید اسکله بندرترکمن از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته بود که در این جلسه دادستان مرکز استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/581

 

دیگر خبرها

  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • ۲۷ متهم متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان