Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@15:19:22 GMT

وجود ۵۵۰ صنعت آلاینده در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۸۴۶

وجود ۵۵۰ صنعت آلاینده در استان اصفهان

ایرج حشمتی گفت: از مجموع ۱۹ صنعت ثبت‌نام شده در استان اصفهان برای کسب صنعت سبز تنها چهار مورد آنها در ممیزی ملی انتخاب شدند و تعداد اندکی هنوز نتوانسته‌اند سبز شوند.

او می گوید: ۴۰ درصد تولید ناخالص کشور با کشاورزی است در حالی که ۹۰ درصد مصرف آب در این حوزه است و باید مراکز دانش‌بنیان به این موضوع کنند و لازم است بدانیم سرمایه‌های محیط زیستی دیگر تولید نمی‌شوند و حقوق نسل‌های آینده را هم باید مدنظر قرار دهیم و باید برای محیط زیست درست تصمیم بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمتی درباره اینکه در حوزه گردشگری تلاش صنعت سبز حائز اهمیت است، گفت: با فعالیت این تعداد صنایع در استان اصفهان نباید تنها ۱۲ مورد از آنها تقاضای صنعت سبز کنند و باید بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد متقاضی این صنعت پاک باشند اما این واحدها با اهمیت دادن به محیط زیست که متعلق به آحاد جامعه است و با تقبل هزینه‌ها به عنوان صنعت سبز انتخاب شدند چرا که برای محیط‌زیست، دیگران و خود احترام قائل هستند.

او در مورد پدیده خشکسالی معتقد است: ایران همچون همسایگانش در منطقه خشک واقع شده و در واقع ترسالی یک پدیده است، با نبود این رشته کوه‌های البرز کشور ایران هم همانند کشورهای منطقه با موقعیت اقلیم خشک و نیمه خشک روبه‌رو می‌شد بنابراین باید سازگاری را با مباحث تغییرات اقلیم نهادینه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان درباره اینکه استان اصفهان با بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده و شکار ممنوع دارای گونه‌های شاخص و خاص تنوع زیستی در بخش‌های مختلف جانوری و گیاهی است، گفت: ۵۵ درصد تنوع پرندگان کشور، حدود ۳۳ درصد گونه پستانداران و ۳۶ درصد دوزیستان و بیش از هشت هزار گونه گیاهی با ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور متعلق به استان اصفهان است.

حشمتی می گوید: ۱۳۰ معدن در استان اصفهان، فعال است. افراد فعال در این معادن بدون هیچ‌گونه توجهی به مسؤولیت خودشان در قبال محیط زیست با اقدامات غیراصولی تنوع زیستی را به ورطه نابودی می‌کشانند در حالی که کل مجموع هزینه دولتی برداشت یک تن سنگ از معادن فقط بین یک تا سه هزار تومان برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحد صنعتی آلاینده محیط زیست اصفهان صنایع سبز استان اصفهان محیط زیست صنعت سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ناسا هر ساعت تمام آلاینده‌های هوا را اندازه‌گیری می‌کند
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین