Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@02:41:29 GMT

سیاست‌زدگی آژانس و اقدام اصولی ایران

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۷۹۲۲

سیاست‌زدگی آژانس و اقدام اصولی ایران

در این رابطه نکات زیر قابل توجه است:

1- تصمیم سازمان انرژی اتمی مبنی بر قطع دوربین های آژانس در اجرای مفاد قانون راهبردی مجلس شورای اسلامی اتخاذ شده و دارای مبنای قانونی و برای دفاع از منافع ملت بوده است. تاکنون بخشی از همکاری های انجام شده با آژانس فراتر از پادمان بوده با اینکه در زمره تعهدات ایران قرار نداشته، تنها بخاطر نمایش حسن نیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، ضبط این نوع فعالیت‌ها توسط دوربین‌های آژانس و دستگاه سنجش غنای بر خط یا فلومتر، از جمله اقدامات فراپادمانی ایران محسوب می شود.

2- متاسفانه علیرغم تعامل مثبت و سازنده ایران، فعالیت های اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی منبعث از رویکردهای غیرفنی و کاملا سیاسی و در جهت منافع آمریکا و چند کشور اروپایی و تحت تاثیر القائات رژیم صهیونیستی بوده و آژانس نه تنها از حسن نیت ایران قدرشناسی نکرده بلکه اقدامات فراپادمانی و داوطلبانه را وظیفه ایران تلقی کرده است.

3- سفر مدیرکل آژانس به فلسطین اشغالی به منظور اعمال فشار بر ایران، ناشی از کج فهمی و خطای محاسباتی وی بوده و این اقدام ناپسند، هرگز از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد. رژیم اسرائیل نه تنها عضو NTP نیست بلکه با داشتن کلاهک های متعدد هسته‌ای بی تردید یک تهدید امنیتی جدی برای جهان محسوب می شود. متاسفانه آقای گروسی با این اقدام خود ثابت کرد که برای تصمیم گیری، تحت فشار لابی صهیونیست‌ها و آمریکا قرار دارد.

4- آمریکا که با خروج خود از برجام، تعهدات بین المللی خود را نقض کرده و سه کشور اروپایی که نتوانسته اند به مسئولیت های خود برای لغو تحریم های ظالمانه عمل کنند، با سوء استفاده از آژانس، خطاهای خود را پوشش می دهند. این درحالی است که ایران در مسیر خنثی سازی تحریم ها حرکت کرده و در عین تلاش برای لغو تحریم ها، حاضر نیست از حقوق مسلم خود صرفنظر کند. آقای گروسی نباید اجازه می داد که آمریکا و غرب با استفاد ابزاری از آژانس به دنبال اعمال فشار بر ایران در جهت تامین منافع خود باشند. قطعا قطعنامه‌ مصوبه علیه ایران، تنها بی اعتبار شدن آژانس را در پی داشته و تصمیمات راهبردی ایران را متاثر نخواهد کرد.

5- جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داده که پروتکل‌های آژانس را رعایت کرده و در این مسیر، پیشقراول بسیاری از کشورهای دیگر بوده است. در این مرحله نیز، ایران با پایبندی به تعهدات خود، حدود ۸۰ درصد از دوربین‌های نظارتی را کمافی‌السابق فعال نگه داشته و سیاست همکاری با آژانس را حفظ کرده است. طبیعی است که تداوم این همکاری ها ارتباط مستقیم با رویکرد آتی آژانس داشته و در صورت ادامه رفتارهای سیاسی، ایران نیز انجام اقدامات جدیدی را مدنظر خواهد داشت. در واقع مبنای تعامل آینده ایران با آژانس مبتنی بر همکاری متقابل و در مسیر تامین منافع مشروع هسته ای خود خواهد بود.

کد خبر 1639517

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محسن پاک آیین آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۷۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • عکس‌| برخورد گرم علی دایی با اهالی اکباتان؛ ذوق‌زدگی یک کودک از دیدار با شهریار
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • روند ثبت قرارداد‌های اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس کوتاه می‌شود