Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@23:22:14 GMT

بازداشت سلاطین موبایل‌قاپی در تهران!

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۸۸۰۸۱

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و متلاشی شدن یک باند بزرگ از سارقان موبایل قاپ در پایتخت خبر داد و گفت موبایل قاپی زمینه سرقت‌های اصلی این شبکه و سوءاستفاده از هویت مالباختگان است. ناطقان: سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی بودند پس از سرقت تلفن همراه آنها مبالغ زیادی از حساب‌های بانکی این افراد بصورت غیرمجاز برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: پرونده در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با بررسی همه جوانب پرونده مشخص شد مجرمین در قالب یک شبکه بزرگ در سطح تهران بزرگ پس از سرقت تلفن همراه شهروندان، با سوءاستفاده از هویت شاکی با ارسال یک پیام از طریق پیامک و شبکه‌های اجتماعی از مخاطبین موجود در گوشی‌های سرقتی درخواست وجه می‌کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در روند پیگیری پرونده تعداد شکات به بیش از ۷۰ نفر رسید بیان نمود: این افراد شیاد در ادامه اقدامات مجرمانه خود با دسترسی غیرمجاز به نرم افزارهای مالی و بانکی و همچنین کیف پول دیجیتال ذخیره شده روی گوشی اقدام به سرقت وجوه آنان می‌کردند و در مجموع این اقدامات بیش از ۵ میلیارد ریال سرقت کرده بودند.

سرهنگ گودرزی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا تهران بزرگ با بررسی‌های فنی و پلیسی موفق شدند در کمترین زمان ممکن ردپای مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضائی متهمین که در قالب یک تیم ۵ نفره فعالیت می‌کردند در یک عملیات همزمان در چند نقطه از تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: حتی المقدور برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی و دیگر نرم افزارهای مالی گوشی از گذرواژه استفاده کنند و تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند به هیچ عنوان اطلاعات بانکی و مالی خود از جمله رمز و نام کاربری همراه بانک‌ها و کیف پول دیجیتال خود را بر روی تلفن همراه ذخیره نکنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند. منبع: مهر برچسب ها: بازداشت ، موبایل قاپی ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بازداشت موبایل قاپی تهران پلیس فتا تهران بزرگ رئیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران

 به گزارش تابناک، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس  پلیس آگاهی  تهران بزرگ، اظهار داشت: چندی قبل ماموران کلانتری 102 پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از  قتل  زن میانسالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و  کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با  جسد  زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: باتوجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی کشد.

رئیس پلیس آگاهی  تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیرمراحل قانونی به زندان اعزام شد.

منبع: رکنا

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • قتل هولناک مادر با ضربات دمبل در پاسداران تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل توسط پسر