Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امامی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح، به واسطه حجم اعتبار مورد نیاز، بزرگترین طرح عمرانی در محدوده استانهای سه گانه خراسان است و به دلیل نیاز به بودجه زیاد تکمیل آن زمان بَر شده است.

وی ادامه داد: مسیر راه آهن برقی مشهد - چناران از انتهای بلوار وکیل آباد مشهد تا شهر چناران و به طول ۴۶ کیلومتر است و در آغاز احداث، اعتبار مورد نیاز آن ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه- شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۰ این طرح مهم کلنگ زنی شد که مطابق برنامه ریزی و بودجه سالانه قرار بر اتمام طرح در ۱۴۰۲ بود که باتوجه به مشکل تامین اعتبار تکمیل طرح طولانی شده است.

امامی راد افزود: پیش از این قرارداد فاینانسی با چین در این زمینه منعقد شده و شرکت چینی نیز تعیین شده بود اما در نهایت فاینانس یاد شده به نتیجه نرسید اما براساس قراردادهای اقتصادی کلانی که به تازگی با کشور چین منعقد شده به دنبال انعقاد فاینانس جدید برای تامین مالی طرح راه آهن برقی مشهد-چناران هستیم.

وی با بیان این که دولت هم اکنون امکان تامین ۳۰۰ میلیون یورو بودجه برای تکمیل این طرح را ندارد ادامه داد: طرح قطار برقی مشهد-چناران ردیف بودجه ملی دارد و بودجه امسال ۹۳۵ میلیارد ریال است ولی با این مقدار اعتبار سالانه، طرح پیش نخواهد رفت اما اگر بودجه ای از سفر اخیر ریاست جمهوری به خراسان رضوی و یا فاینانس خارجی برای طرح در نظر گرفته و یا بخش خصوصی وارد اجرای آن شود راه اندازی قطار برقی مشهد -گلبهار- چناران سرعت می گیرد.  

نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه- شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون از مجموع ۴۶ کیلومتر طول طرح، زیرسازی ۳۶ کیلیومتر انجام شده و آماده ریل گذاری است البته تملک زمین در برخی مناطق همچنان در حال انجام است.  

امامی راد به تردد زیاد مردم شهرستانهای مشهد، چناران، گلبهار و طرقبه شاندیز از جاده مشهد-چناران اشاره کرد و افزود: پس از مسیرهای تهران- کرج و مرودشت - شیراز، بزرگراه مشهد- چناران با روزانه ۹۵ هزار تردد خودرویی پُر رفت و آمدترین جاده کشور است.

وی تردد نیمی از ۳۵ میلیون زائر سالانه به مشهد را از طریق بزرگراه فعلی مشهد- چناران دانست و ادامه داد: قطار مشهد- گلبهار- چناران در اصل یک مسیر ریلی برقی است اما قرار شده است مانند قطار تهران -پرند ابتدا از خط ریل باس دیزلی در این مسیر استفاده شود و وقتی بودجه برقی کردن مسیر فراهم شد این خط آهن برقی شود.  
نماینده مردم چناران، گلبهار و طرقبه- شاندیز در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نیاز مردم منطقه به تردد جاده ای زیاد، راه اندازی قطار ریل باس دیزلی مانند خط آهن کنونی پرند-تهران در دستور کار قرار گرفته است و معتقدیم هر چه سریع تر قطار ریل باس مشهد- گلبهار-چناران راه اندازی شود مشکلات حمل و نقلی مردم و البته واحدهای صنعتی موجود در حاشیه جاده چناران بر طرف خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مشهد شهر تهران چین شیراز دولت چناران گلبهار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مشهد شهر تهران مجلس شورای اسلامی مشهد شهر تهران چین شیراز دولت چناران گلبهار مجلس شورای اسلامی گلبهار و طرقبه راه اندازی برقی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۸۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است